Gyors linkek

Az 1990-es évek

Az európai gyártásba történő beruházások felgyorsításának időszaka.
Ahogy átléptük a 30 éves európai jelenlétünk mérföldkövét, jelentős beruházásokat eszközöltünk saját itteni gyártóüzemünk létrehozására. Az 1990-es években továbbra is az üzleti alapelveinkre összpontosítottunk, amelyek szerint a járműveket helyben, azon a piacon gyártjuk, ahol értékesíteni fogják őket.
  • ELSŐ EURÓPAI GYÁRTÁSI KÖZPONT

    1989-ben Londonban Shoichiro Toyoda, a Toyota akkori elnöke azt mondta: "A Toyota mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb igazi brit és európai vállalatként fogadják el". Néhány héttel később megerősítettük terveinket, hogy Nagy-Britanniában építjük fel első, teljes egészében saját tulajdonú és működtetésű európai gyártási központunkat. Megszületett a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK).  


  • Carina E Európának

    Akkoriban mintegy 3 milliárd eurót fektettünk be egy angliai autógyár és egy észak-walesi motorgyár létrehozásába. Mindkettő 1992-ben kezdte meg működését. Az első modell, amelyet az angliai Burnaston gyárban gyártottak, a Carina E volt (az E az Európa szót jelenti). Hat éven belül a TMUK már Corolla Hatchback modelleket is gyártott, és itt készült az új európai zászlóshajó modellünk, az Avensis. Elérte azt a célt is, hogy alkatrészeinek és szolgáltatásainak 80 százalékát európai beszállítóktól szerezze be. 


  • Az új üzleti környezethez igazodó átszervezés

    Az Európai Unió 1993-as indulását követően megváltozott európai üzleti környezethez való alkalmazkodás érdekében megkezdtük értékesítési, marketing- és műszaki vállalataink, valamint európai irodáink átszervezését a jelenleg Toyota Motor Europe néven ismert, brüsszeli központú vállalat égisze alatt. A további támogató létesítmények közé tartozott egy kibővített alkatrészközpont, a Toyota Parts Center Europe (TPCE), valamint egy tartozék- és szervizközpont, mindkettő Belgiumban. 1998-ban megnyitottuk innovációnk és technológiánk új bemutatótermét: Le Rendez-Vous Toyota, a híres párizsi Champs-Elysées-n. (2017 októberében bezárt).

  • ÚJ ÜZEMEK AZ EGYESÜLT KIRÁLYSÁGBAN, TÖRÖKORSZÁGBAN ÉS FRANCIAORSZÁGBAN

    Megerősítettük a Toyota Motor Corporation és az autóinkat Európában gyártó és forgalmazó vállalkozások közötti kapcsolatokat. A TMUK a terjeszkedés új időszakának kezdetén állt. További gyártókapacitással bővült 1994-ben a TOYOTASA (ma Toyota Motor Manufacturing Turkey), a Corolla helyi gyártásával foglalkozó vegyesvállalat megalapításával. Mivel európai eladásaink abban az évben átlépték a félmilliós határt, tovább növeltük gyártási kapacitásunkat a lengyelországi (sebességváltók és motorok gyártására szolgáló) és a franciaországi Valenciennes-i (a rendkívül sikeres Yaris gyártására szolgáló) gyártási központok beindításával.


  • Az első globális öko-üzemünk

    A Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) építése a 90-es években kezdődött. Folyamatosan javította környezetvédelmi teljesítményét, és a legfenntarthatóbb európai gyárunk lett, valamint az egyik globális öko-üzemünk, amely úttörő szerepet játszik az új és jobb környezetvédelmi programokban. A "21. század elegáns, tiszta és környezetkímélő ipari telephelyeként" indult, és intézkedéseket vezetett be a hulladék fokozatos csökkentése, az energia- és vízfelhasználás mérséklése, valamint a megújuló energia kinyerése érdekében, például egy hatalmas napelemes berendezéssel. A gyár környezetét a természetes sokszínűség elérése érdekében ápolják. 


  • Az átalakítás befejeződött

    Az ezredfordulóra teljes átalakulást értünk el. A kis darabszámú járműveket exportáló távol-keleti vállalkozásból jelentős helyi jelenléttel rendelkező, autókat gyártó, munkahelyekbe, képzésbe és létesítményekbe beruházó vállalkozássá váltunk az egész régióban. A helyi gyártás filozófiáját a gyakorlatba ültettük, és felismertük, hogy ez milyen előnyökkel járhat. Ezek közé tartozik a jobb minőség, az ügyfélkiszolgálás és a hatékonyság, valamint a környezetre gyakorolt kisebb hatás. 

A 90-ES ÉVEK EURÓPÁBAN