A járművek teljes életciklusuk alatt kölcsönhatásban állnak a környezettel – a tervezés kezdeti szakaszától kezdve a gyártási folyamaton át a közúti használatig, majd egészen a szétszerelésükig.
Menet közben az autók motorja káros anyagokat bocsát ki a levegőbe, s ezzel hatást gyakorol annak a légkörnek a kémiai összetételére, amelyet belélegzünk, illetve amely az egész bolygón befolyásolja a klíma változásait. A feladat a következő: hogyan lehet csökkenteni ezt az emissziót?
A második, környezetre gyakorolt hatás abból a tényből következik, hogy az autók fémből, műanyagokból és egyéb előállított anyagokból épülnek fel. Lehet úgy tervezni az autókat, hogy könnyebben szétszerelhetők legyenek, és alkatrészeik nagyobb aránya legyen visszaforgatható? Maguk az autógyárak is energiát és nyersanyagot használnak fel az új járművek előállítása során, s melléktermékként ekkor hulladék keletkezik. Hogyan lehet úgy kialakítani a gyárakat, hogy hatékonyabban reagáljanak a környezetvédelmi szükségszerűségekre?
A Toyota számára e környezetvédelmi hatások csökkentése már régóta
A második, környezetre gyakorolt hatás abból a tényből következik, hogy az autók fémből, műanyagokból és egyéb előállított anyagokból épülnek fel. Lehet úgy tervezni az autókat, hogy könnyebben szétszerelhetők legyenek, és alkatrészeik nagyobb aránya legyen visszaforgatható? Maguk az autógyárak is energiát és nyersanyagot használnak fel az új járművek előállítása során, s melléktermékként ekkor hulladék keletkezik. Hogyan lehet úgy kialakítani a gyárakat, hogy hatékonyabban reagáljanak a környezetvédelmi szükségszerűségekre?
A Toyota számára e környezetvédelmi hatások csökkentése már régóta