Gyors linkek

A Toyota legendás megbízhatósága

Ismerje meg a tényeket
A Toyota autóinak legendás megbízhatósága mögött márkánk filozófiája, a tökéletességre való folyamatos törekvés áll. Autóinkat úgy alkotjuk meg, hogy a legapróbb részletekre is kiemelt figyelmet fordítunk. A mindennapokban ez annyit tesz, hogy aki a Toyotát választja, mindig biztos lehet abban, hogy biztonságos autóban utazik, amelyet sok‑sok éven át nyugodtan és kényelmesen használhat. A Toyota megbízhatóságát tesztekről.

 Leuralta a J. D. Power megbízhatósági felmérését a Toyota

Egyre több a probléma az új gyártású autókkal. Kivételt képeznek ez alól a Toyota gyártmányai, amelyek a vizsgált szegmensek harmadában a legmegbízhatóbbnak bizonyultak.

Észrevehetően romlik az új autók hosszú távú megbízhatósága: ez az aggasztó végkövetkeztetése az idén harmincötödik alkalommal elvégzett J. D. Power jármű-megbízhatósági felmérésnek (Vehicle Dependability Study, VDS.) A vásárlástól számított három éven belül tapasztalt problémákat és meghibásodásokat vizsgáló kutatás eredményei rendszerint összecsengenek az ugyanazon évjáratokat vadonatúj korukban (a használat első 90 napját követően) elemző kezdeti minőségi felmérésben (Initial Quality Study, IQS) tapasztaltakkal. Ezúttal azonban harminc hónap leforgása alatt mérhetően romlott a vásárlók elégedettsége járművükkel: míg 2023-ban 100 autónként átlagosan 190 meghibásodást jelentettek a felhasználók, idén ez az arány már 194 volt.

 

Optimizmusra ad okot, hogy a most vizsgált autók a koronavírus-világjárvány idején készültek, azaz jó eséllyel átmeneti visszaesésről beszélhetünk. Remélhetőleg ugyanez bizonyul igaznak a legproblémásabb járműtípusok: a tisztán elektromos és plug-in hibrid gépkocsik megbízhatóságára. Ezek iránt ugyanis három éve érdemtelenül nagy érdeklődést mutatott a piac, ami szemmel láthatólag a tartós minőség rovására ment. Az erőviszonyok kiegyenlítetté válása és a technológia folyamatos fejlesztése nyomán idővel alighanem a hálózatról tölthető járművek is megbízhatóvá válnak, jelenleg azonban a statisztikák nem mellettük szólnak: míg a hibrid járműveknél 100 autóra mindössze 191 hibajelenség esett, a plug-in hibridek esetében 216, a tisztán elektromos modelleknél pedig 256 incidenst jelentettek.

 

A tartós javulás reményét gyengíti, hogy a gyártók többsége évek óta képtelen javítani infotainment rendszereik megbízhatóságán. A J. D. Power VDS-felmérés hagyományosan kilenc fő kategóriában összesen 184 konkrét problémára kérdez rá a felhasználóknál, és idén ismét a multimédiás, navigációs, online kommunikációs feladatokat kiszolgáló rendszerek bizonyultak a legkritikusabbnak – különösen rosszul teljesítenek az infotainment rendszerek az okostelefon-integráció, valamint a hangvezérlés terén. Ironikus módon a vezetőtámogató funkciók sem bizonyulnak felhasználóbarátnak. A 30 595 válaszadótól beérkezett adatok arról tanúskodnak, hogy a riasztások és figyelmeztetések több éves használat után is idegesítik az ügyfeleket, amiben vélhetően a rendszerek pontatlansága is szerepet játszhat.

 

Más állandósult eredményekkel is találkozhatunk az idei felmérésben, ám ezek szerencsére pozitívak: a tömegpiaci szereplők közül továbbra is a Toyota (147 hibajelenség / 100 autó) gyártja a leginkább megbízható autókat; az abszolút legjobb pedig a Toyota prémium társmárkája, a Lexus (135 pont). A Toyota autói 21 ponttal értek el jobb eredményt, mint tavaly: ezzel a japán gyártó a Top 3-ban van a fejlődés tekintetében.

 

A Toyota típusai a vizsgált tizennyolc méretosztályból ötben, az egész cégcsoportot figyelembe véve kilencben értek el kategóriaelsőséget. 2017 óta nem teljesített egyetlen autógyártó sem ilyen kimagaslóan – akkor szintén a Toyota-csoport nyerte a megbízhatósági versenyt, méghozzá tíz modellel.

 

A kompakt és középkategóriában tarol mindkét márka: a tömegpiaci szegmensekben a Toyota Corolla és a Toyota Camry, míg a prémiumrégiókban a Lexus IS és a Lexus ES vezeti a rangsort. Prémium-szabadidőjárműből a Lexus gyártja a legmegbízhatóbbat a kompakt (Lexus NX) és a középkategóriában (Lexus RX.) A Toyota 4Runner a legmegbízhatóbb középkategóriás tömegpiaci szabadidőjármű. A listát a pickupok zárják: itt a közepes és nagyméretű (de normál teherbírású) modellek között győzött a Toyota Tacoma, illetve a Toyota Tundra.

 

Dobogós helyezést ért még el egyébként a cégcsoport további hét modellje. A Toyota Sienna a buszlimuzinok, a Toyota Prius a kompakt személyautók között került be a Top 3-ba. Emellett egy sor szabadidőjármű került be a legmegbízhatóbbak közé, így a Toyota Highlander (nagyméretű SUV), a Toyota C-HR (városi crossover), a Toyota Venza (középkategóriás SUV), a Toyota RAV4 (középkategóriás SUV), valamint a Lexus GX (középkategóriás prémium SUV.)

A teljes felmérés megtekinthető ezen a linken.

J.D. POWER 2023-AS AMERIKAI JÁRMŰMEGBÍZHATÓSÁGI TANULMÁNY

MÁRKA RANGSOR | PROBLÉMA PER 100 AUTÓ (PP100)

 A legmegbízhatóbb autók a hibridek. És a Toyoták


A közel kilencvenéves szakmai múltra visszatekintő Consumer Reports ismét elkészítette átfogó megbízhatósági felmérését. A felhasználói tapasztalatok egyértelmű képet festenek arról, mire számíthatnak a vásárlók az egyes márkáktól.

Ahogy évről évre, a Consumer Reports idén is felhasználók tízezreit kérdezte arról, milyen problémákat tapasztaltak autójukkal az elmúlt tizenkét hónap során. A szervezet az idei évre módosított a módszertanán: először modellenként és modellévenként külön vizsgálják meg az adott típus súlyozott problémáit, majd a különböző életkorú (1-4 éves) modellszériák eredményeit átlagolva határozzák meg az adott márka megbízhatósági pontszámát.

 

Ez az összetettebb megközelítés pontosabb minősítést tesz lehetővé, ugyanakkor azt is jelenti, hogy a friss eredmények közvetlenül nem vethetők össze a márkák előző években mutatott teljesítményével. Ami nem változott, az a rendkívüli alaposság: a felmérésben szereplő, több mint 330 ezer járművet az idei évtől húsz paraméter – egytől egyig potenciális hibaforrások – mentén minősítik tulajdonosaik, a válaszok részletekbe menő elemzéséből pedig összeáll az adott típus, illetve márka összpontszáma, amely nem csak eddigi teljesítményüket tükrözi, hanem a jövőbeli, várható megbízhatóságról is megalapozott képet ad.

Az idei listán a tömegpiaci márkák között a Toyota végzett az élen 76 ponttal. Nála csak egy márka teljesített jobban: saját prémium leányvállalata, a Lexus, amely a 100-as skálán 79 pontot ért el. A két márka közös jellemzője, hogy 2012 óta minden évben a dobogón végeztek (bár, amint ezt felül kifejtettük, ez mostantól nem számít, az idei évtől minden márka tiszta lappal indul.)

 

A fent említett húsz lehetséges hibaterület közül három kifejezetten a részben vagy teljesen villamosított járműveket érinti: ezek a villanymotor, az akkumulátor és a töltő. Ez azt is jelenti, hogy a hagyományos belső égésű motorral szerelt autók, szabadidőjárművek és pickupok végső pontszáma tizenhét részeredményből áll össze; a full hibrid és az akkumulátoros elektromos modelleké egyaránt tizenkilencből (az egyikben töltő, a másikban belső égésű motor nincs); a plug-in hibridek gazdái ellenben mind a húsz területen tapasztalhatnak problémát – és az elemzés tanulsága szerint többnyire tapasztalnak is.

 

A felmérésben a full hibridek bizonyultak a legmegbízhatóbbnak: tulajdonosaik 26 százalékkal kevesebb meghibásodást regisztráltak, mint azok, akik konvencionális benzinmotoros autóval járnak. A tisztán elektromos járművek esetében 79 százalékkal (!) nagyobb volt a hibák előfordulási gyakorisága, mint a benzines autóknál, míg a plug-in hibridekkel ennél is több baj akadt: 146 százalékkal (azaz két és félszer) gyakrabban merültek fel gondok velük kapcsolatban, mint az egyáltalán nem villamosított modellekkel.

 

Ami a járműkategóriákat illeti, a szedánokkal volt a legkevesebb gond; a 100-as skálán átlagosan 57 pontot értek el. Ez alighanem összefügg a lépcsőshátú modellek konzervatív arculatával, ami vélhetően magával vonja azt, hogy vásárlóik kevésbé érdeklődnek azok iránti a modern digitális technológiák iránt, amelyeket gyakran kárhoztatnak a felmérésben résztvevők. A sor a szabadidőjárművekkel (50 pont) és a buszlimuzinokkal (45 pont) folytatódik; a legkevésbé megbízható műfaj pedig a pickupoké, amelyek a megszerezhető 100 pontból átlagosan mindössze 41 pontra voltak képesek.

 

Mivel csupán néhány éve jelentek meg a piacon, és alig néhány képviselőjük akad a piacon, felelőtlenség volna messzemenő következtetéseket levonni az elektromos pickupok megbízhatóságáról, a fent ismertetett statisztikákból azonban könnyű arra következtetni, hogy ezek ígérkeznek a legkevésbé megbízhatónak, míg a hosszan tartó, gondtalan autózás legbiztosabb receptje, ha hibrid szedánt, esetleg szabadidőjárművet vásárol az ember. És persze Toyotát.

HOGYAN ÁLLNAK ÖSSZE A MÁRKÁK

A MÁRKÁKAT A CR - TAGOK FELMÉRÉSEI SZERINT A VÁRHATÓ MEGBÍZHATÓSÁG ÁTLAGA ALAPJÁN RANGSOROLTUNK

 A Toyota modellpalettája a legbiztonságosabb

Közzétette legújabb vizsgálati eredményeit az észak-amerikai közlekedésbiztonsági intézet, az IIHS. A Toyota több olyan típusa is az elérhető legmagasabb minősítésben részesült, amelyek Európában is kaphatók.

Az 1959 óta működő észak-amerikai közlekedésbiztonsági intézet (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) egyik legfontosabb feladata, hogy tárgyilagos, összehasonlító módon ellenőrizze és minősítse az új személygépkocsik biztonsági teljesítményét. A vizsgált paraméterek és az eredmények osztályozása némileg eltér a hasonló feladatot betöltő Euro NCAP módszertanától. A minden területen jól teljesítő modelleket hagyományosan Top Safety Pick (kb. biztonsági szempontból kiemelten ajánlott) címkével látják el, 2013-óta pedig létezik egy ennél is magasabb, Top Safety Pick+ besorolás, amelyet csak azok a típusok nyerhetnek el, amelyek kiemelkedően teljesítenek az oldalirányú ütközési tesztek során.

 

Ahogy Európában, Észak-Amerikában is fontos presztízskérdés, hogy melyik márka hány típusa rendelkezik ezekkel a minősítésekkel. A dicsőségtáblára most, a 2023 során tesztelt járművek összegzése után a Toyota került fel. Összesen tizennégy típusok érdemelte ki a TSP, illetve TSP+ besorolást, közöttük több olyan típus, amelyek Európában is elérhetők.

 

Top Safety Pick+ éremmel jutalmazták 2023-ban a Prius és Camry szedánokat, valamint a Highlander szabadidőjárművet.

 

A vadonatúj Prius öntöltő és plug-in hibrid (Prius Prime) változata egyaránt kiérdemelte a legjobb minősítést, a két modellváltozat teljesítménye között nem volt mérhető különbség. A Camry és a Highlander esetében az indokolta az ismételt tesztelést, hogy az IIHS a 2023-as modellévre módosított bizonyos tesztparamétereken. A minősítésen ez nem változott, hiszen ezek a modellek korábban is TSP+ besorolásúak voltak, jó azonban tudni, hogy ez ma sokkal többet jelent, mint egy évvel korábban.

Az Európában nem kapható Toyota-modellek közül a legmagasabb szintű besorolásban részesült a vadonatúj, négyajtós Crown, a Sienna minibusz, valamint a Tundra nagyméretű pickup dupla- és nyújtott fülkés kivitelei.

 

Top Safety Pick minősítést kapott a Corolla négy- és ötajtós kivitele, a Corolla Cross kompakt szabadidőjármű, valamint a RAV4 minden hajtásláncváltozata, a benzinmotortól kezdve a full hibriden át a plug-in hibrid Prime változatig. A kizárólag az észak-amerikai piacokon forgalmazott Venza crossover szintén bekerült a legjobbak közé.

 

A Toyoták páratlan sikerében kulcsszerepet játszik a vezetőtámogató és aktív biztonsági rendszere arzenálja. A Toyota T-Mate minden típushoz a kategóriában elvárt legmagasabb színvonalú balesetmegelőző megoldásokat rendeli, folyamatosan bővítve és fejlesztve azok portfolióját.

AZ EGYESÜLT ÁLLAMOK 10 LEGINNOVATÍVABB VÁLLALATA, 2022

AZ EGYESÜLT ÁLLAMOK 10 LEGINNOVATÍVABB AUTÓIPARI VÁLLALATA, 2022

 2022-ben sem volt innovatívabb autógyártó a Toyotánál

Minden eddiginél előkelőbb helyen végzett a Toyota azon a listán, amely az Egyesült Államok Szabadalmi Hivatala által az adott évben befogadott szabadalmi bejegyzések száma szerint rangsorolja a vállalatokat. A cég kilencedik éve vezeti magabiztosan az autógyártól rangsorát.

Az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi Hivatala (USPTO) immár negyvenedik éve közli annak a 300 vállalatnak és szervezetnek a rangsorát, amelyeknek az adott évben a legtöbb szabadalmi igényét jegyezték be. 2022-ben összesen 323 018 bejegyzés történt, 1%-kal kevesebb, mint 2021-ben. Az adatbázisban, amelyet hagyományosan a szabadalmi jogok szakértőjének számító Harrity Patent Analytics szervezet gondoz, nem kevesebb mint 3056 alkalommal szerepelt a Toyota Jidosha K. K. – ez a hivatalos, japán elnevezése annak a vállalatnak, amelyet világszerte Toyota Motor Corporationként ismerünk.

 

Ez a 3056 bejegyzett szabadalom 11%-kal több, mint amit az előző évben regisztrált az cég. A bő háromezer védelem alá vett innovációnak csaknem a fele jövőbeli mobilitási technológiákra vonatkozott. Minden negyedik szabadalmi bejegyzés (26%) a közlekedés villamosításához volt köthető, a nyersanyagok szintjétől kezdve az akkumulátorokon át a komplett járművekig, míg minden hetedik (14%) az automatizálást, a közlekedés biztonságát érintette. Ezek az arányok jól tükrözik a gazdaság és azon belül az autóipar fejlődésének, átalakulásának az irányát: a hagyományos kompetenciák mellett ma már vadonatúj területeken kell bizonyítania azoknak, akik nem szeretnének eltűnni a történelem süllyesztőjében.

A Toyota összes 2022-es szabadalmát felsorolni meddő próbálkozás volna, ám azok sokszínűségét jól szemlélteti, hogy az elektromos járművek töltése során végbementő energiaátadás optimalizálásától az autóvezető aktivitását figyelembe vevő biztonsági rendszereken át a hidrogénüzemanyag-cellás rendszer működése során keletkező vízpára hasznosításáig terjed a lista. Az innovációk egy részét a Toyota külső partnerek részére is elérhetővé teszi, így például a japán autógyártó mérnökei által kifejlesztett, speciális masszázsülés, vagy az ütéselnyelő kerékpárnyereg-rudazat a jövőben széles körben felhasználásra kerülhet.

 

Tavalyi teljesítményével minden korábbinál előrébb: az abszolút negyedik helyen végzett a Toyota, három informatikai és telekommunikációs óriás: a Samsung, az IBM és az LG mögött. Az autógyártók külön listáját sorban kilencedik éve vezeti a Toyota, méghozzá megközelíthetetlenül.

 

A vállalat innovátorai nem csak Észak-Amerikában aktívak: a Toyota világszerte több mint egymillió dollárt fordít arra minden egyes órában, hogy kutatási és fejlesztési tevékenységein keresztül tökéletesítse mobilitási és járműtechnológiáit, és ezzel megőrizze termékeinek biztonságát, minőségét és vonzerejét.

forbes.png

A Forbes legfrissebb márkaérték‑felmérésén a Toyota megőrizte a legértékesebb autómárka címét, míg az összes márkát összevető listán is 11. lett olyan cégek mellett, mint az Apple, a Google, a Microsoft vagy éppen az Amazon.

A legértékesebb autóipari márkák 2020-ban
a Forbes szerint
Helyezés
a rangsorban
2020-ban


Név

Márkaérték
(milliárd dollár)
11.Toyota41,5
23.Mercedes‑Benz28,5
27.BMW25,9
29.Honda24,5
44.Audi13,8
57.Porsche12,1
66.Chevrolet11,3
68.Ford11,2
77.Lexus10,3
81.Hyundai9,5
100.Volkswagen7,9
A legértékesebb márkák 2020-ban
a Forbes szerint

Helyezés
2020-ban


Márka neve

Márkaérték
(milliárd dollár)

Ágazat
1.Apple241,2Technológia
2.Google207,5Technológia
3.Microsoft162,9Technológia
4.Amazon135,4Technológia
5.Facebook70,3Technológia
6.Coca‑Cola64,4Ital
7.Disney61,3Szórakoztató
8.Samsung50,4Technológia
9.Louis Vuitton47,2Divat
10.McDonald’s46,1Étterem
11.Toyota41,5Autózás

Brandz márkaérték rangsor 2020

brandz.png

A Kantar Millward Brown piackutató ügynökség által közzétett BrandZ™: A 100 Legértékesebb Márka című felmérésen a Toyota immár zsinórban nyolcadik (teljes története során pedig tizenharmadik) alkalommal végzett első helyen az autóipari márkák versenyében. Az indoklásban megfogalmazták, hogy a Toyota a magas minőség, tartósság és megbízhatóság mellett olyan fejlett technológiákkal kötelezte el magát az alacsony károsanyag‑kibocsátás mellet, mint a full hybrid, a konnektorról tölthető hibrid és a hidrogénhajtás.

Forrás
Brandz: Legértékesebb Márkák Rangsora 2020

Helyezés

Márka
Márka értéke 2020-ban
(milliárd dollá)
1.Toyota28,388
2.Mercedes‑Benz21,349
3.BMW20,517
4.Tesla11,350
5.Ford10,067
6Honda9,974
7.Nissan8,658
8.Audi7,334
9.Volkswagen6,462
10.Porsche5,606


A legnagyobb brit szervezet, amely az elmúlt 40 évben segített az ügyfeleknek jó döntéseket hozni, 13 ezer embert kérdezett meg arról, tapasztaltak‑e valamilyen hibát legfeljebb 5 éves autójuk működésében az elmúlt évben. Az ő válaszaik segítségével alakították ki a legmegbízhatóbb autók rangsorát kategóriánként.

HelyezésGyártmányEredmény
1.Lexus98,7%
2.Mitsubishi97,9%
3.Toyota97,7%
4.Mini96,8%
5.Škoda96,4%


A Lexus megőrizte első helyét, míg a Toyota maradt harmadik, és az AYGO 100%‑ban hibamentes működést produkált.


Forrás

A Toyota a legnagyobb autógyártó a világon.


Sokéves tapasztalat, innovatív technológia, az alacsony kibocsátású járművekbe fektetett fejlesztések és a legkifinomultabb autók gyártására. Ezek tették lehetővé számunkra, hogy a tizenhetedik alkalommal is első helyen álljunk a világ legértékesebb autómárkáinak listáján az Interbrand jelentése szerint. A Toyota olyan óriások előtt áll a globális világranglista hetedik helyén, mint a Facebook, a Disney vagy az Intel.
A legértékesebb autómárkák az Interbrand Best Global Brands 2020‑as listája szerint
A legértékesebb márkák az Interbrand Best Global Brands 2020‑as listája szerint
reliability-forbes-most-valuable-brands-logo.png
ClientFirst Consulting


A magyar piacon húsz éve működő ClientFirst Consulting kiemelt célja a megbízói ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése. Tevékenysége középpontjában próbavásárlások (mystery shopping), ügyfélelégedettség‑mérések valamint fejlesztési programok megvalósítása áll. Az alapvetően átalakuló piacon a ClientFirst Consulting több mint 2.500 üzletet tesztelt, átfogó képet adva ezzel a magyar ügyfélkiszolgálás pillanatnyi helyzetéről. A válsághelyzetre való gyors reagálás, valamint az innovációs megoldások miatt a versenyt szervező ClientFirst Consulting Különdíját a Toyota érdemelte ki.

Oklevél megtekintése

Egymillió kilométeres Prius

A hibridekhez számos legenda fűződik, de tény, hogy a Toyota‑hibrid innovatív technológiái hosszú éveken át gondtalan utazást biztosítanak. A legjobb példa erre talán a bécsi taxisofőr, Manfred Dvorak esete, aki egymillió kilométert autózott Toyota Priusával. Az autó sosem hibásodott meg, és az akkumulátorát sem kellett cserélni.

Toyota Hilux ‑ Elpusztíthatatlan

Egy megbízhatósági rangsorban versenybe állítani a Toyota Hiluxot majdhogynem igazságtalanság az ellenfelekkel szemben. Végtére is, hogyan lehetne versenybe szállni egy autóval, amely túlélt egy tüzet, egy áradást és egy épület összeomlását, ráadásul az első autó volt, ami eljutott az Északi‑sarkra?