CAFE előírások
Változások 2025-től kezdődően
Az új CO2-kibocsátási célértékeket 2018-ban határozták meg.
Mindemellett bevezették a szigorított, a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure) laboratóriumi vizsgálatot, ami a személygépjárművek és a könnyű haszongépjárművek üzemanyag-fogyasztásának és CO2-kibocsátásának, valamint szennyezőanyag-kibocsátásának, mérésére szolgál, a járművek európai homologizációs eljárásának része.
Személygépjárművek
Átlagos CO2-kibocsátás (g/km)
Célérték az új járművekre vonatkozóanKönnyű haszongépjárművek
Átlagos CO2-kibocsátás (g/km)
Célérték az új járművekre vonatkozóan
Személygépjárművek esetében
118,6g CO2/km
Könnyű haszongépjárművek esetében
205,6g CO2/km
Minden gyártó a jelenlegi járműkínálatának és járművek átlagos tömegének megfelelő egyéni CO2-célkitűzést kap.
És ez csak az első a sok kihívás közül a CO2-kibocsátó járművek 2035-ben történő teljes betiltása felé vezető úton.
Mit jelent ez a gyártók számára?
- Az újonnan nyilvántartásba vett személygépjárművekre vonatkozó kibocsátási határérték 93,6 g/km (további információk itt (Opens in new window)).
- A gyártóra vonatkozó egyéni kibocsátási célérték - még nem ismert,
- Minden egyes g/km határérték túllépésért 95 euró büntetés jár,
- Az HUF/EUR árfolyam: 1 EUR = 393 HUF*
- Például: újonnan regisztrált autó, melynek átlagos CO2 kibocsátása 104 g/km:
A fent említett példában a gyártó által minden egyes eladott jármű után fizetendő bírság összege: (104 g/km - 93,6 g/km) x 95 EUR = 388 284 HUF