A TOYOTA SPORTKOCSIK TÖRTÉNETE
TÖBB MINT FÉL ÉVSZÁZADOS CSALÁDFA
Könnyed kezdet
Ki hitte volna, hogy a Sports 800 - ez az apró jármű, a Toyota első sorozatgyártású sportkocsija - ekkora hatással lesz majd a jövő Toyotáira? A 'Toyota 8' rövidített japán neve után Yota-Hachinak is becézett Sports 800 először az 1962-es Tokiói Autószalonon lépett a nagyközönség elé - akkor még prototípusként, Toyota Publica Sports Concept néven.
A pehelykönnyű karosszériában pörgős, 790 köbcentis boxermotor hajtotta a hátsó kerekeket, így a Sports 800 valóra váltotta alkotóinak álmát: nemcsak vezetési élménye volt kellemes, hanem 3,8 l/100 km-es fogyasztása is. Jól mutatja, milyen mélyen gyökereznek a Toyota hybrid-innovációi, hogy a Tokiói Autószalonon már a '70-es évek végén feltűnt az újszerű Sports 800 Hybrid változat, amelynek gázturbinája egy elektromotort hajtott.
Megbízhatósága és csekély üzemanyag-fogyasztása miatt az autó hamar népszerű lett a helyi autóversenyeken: a Sports 800 harmadikként végzett az 1967-es Fuji 24 órás futamon (szorosan két Toyota 2000GT mögött). Ez az autó igencsak rászolgált, hogy ne csupán a Toyota első sorozatgyártású sportkocsijaként emlékezzünk rá, hanem olyan gépként, ami a vérbeli sportautó-rajongókat is lenyűgözte.