Gyors linkek

Az 1980-as évek

Európai formatervezés a világ minden táján
Az 1980-as évek európai tevékenységeink további konszolidációját és izgalmas új vállalkozások kialakítását hozták, amelyek segítettek nekünk abban, hogy erősebb jelenlétet alakítsunk ki Európában. 
  • AZ ALAPOK MEGTEREMTÉSE

    Az 1980-as években fontos "első lépések" történtek a ma a régióban található kiterjedt gyártási, kutatási és tervezési létesítményeink alapjainak megteremtése felé. 1987-ben megnyitottuk a Toyota Európai Műszaki Központját Belgiumban. Két évvel később létrehoztuk első marketingszolgáltató irodánkat. Európai műveleteink egyre nagyobb önállóságot élveztek az új járművek gyártásában, amelyek nemcsak az európai ízlésnek felelnek meg, hanem számos, világszerte gyártott kis- és kompakt modellünkhöz is viszonyítási alapként szolgálnak.  

  • AZ ELSŐ EURÓPAI TERVEZŐKÖZPONT

    Felismerve Európa fontosságát, 1989-ben megnyitottuk itt az első tervezőközpontunkat. A Toyota Europe Office of Creation (Toyota EPOC) nevet kapta, és az új modellek kreatív bölcsőjévé vált, amely az európai piac szívébe vezet minket. Az eredetileg Brüsszel közelében létrehozott központból alakult ki a Toyota Europe Design and Development Stúdió, amelyet ED2 néven ismerünk. Az ED2 2000 óta a dél-franciaországi Nizza közelében található.  


  • Tervek Európának

    Az ED2 kulcsszerepet játszott abban, hogy megvalósíthassuk azon törekvésünket, hogy új autót építsünk a kiöregedő Starlet leváltására. A modellnek tükröznie kellett a vásárlók növekvő környezettudatosságát, mivel sokkal jobb üzemanyag-fogyasztást és alacsonyabb CO2-kibocsátást kínált. Ez a kereslet egyértelmű volt mind Japánban, mind Európában, ahol a szuperminik az összes új autó eladásának körülbelül egyharmadát tették ki. Az ED2 céljai között szerepelt egy kompakt méretű, ugyanakkor tágas és kényelmes belső térrel rendelkező, az európai ízlésnek megfelelő autó gyártása.  


  • A Yaris lett az Év Autója

    Az ED2 és kreatív japán kollégáik egy új autó prototípusait készítették el, ami a Yaris nevet kapta. Ezeket németországi, olaszországi és brit formatervezési központokban tesztelték, hogy felmérjék a potenciális vásárlók reakcióit. A Yaris világpremierje az 1998-as Párizsi Autószalonon volt, ami történelmi pillanat volt az ED2 számára, mivel ez volt az első modell, amely eljutott a sorozatgyártásig. A Yaris létrehozásába fektetett kemény munkát az európai és japán "Év autója" címekkel jutalmazták. Kíváncsi, honnan származik a név? Charis, a szépség és az elegancia görög istene.

A 80-AS ÉVEK EURÓPÁBAN