Gyors linkek

Az 1960-as évek

Érkezésünk Európába
Az 1960-as évek a Toyota számára az átalakulás évtizede volt. Az európai piacra való első belépésünk előkészítette az utat a ma a kontinensen működő jelentős értékesítési és gyártási üzletágak számára.  
  • HOGYAN KEZDŐDÖTT MINDEN

    Az 1950-es években kezdtük feltárni a járműveink Japánon kívüli piacokon való értékesítésének lehetőségeit, alkatrész készletek formájában szállítva azokat a helyi gyártóknak, hogy azok szereljék össze őket a világ különböző országaiban, Latin-Amerikától Ausztráliáig. 1960-ban két Toyota Crown érkezett Máltára a Közel-Keleten keresztül. Két évvel később két Toyota Crown-t (Tiara névvel) Finnországban teszteltek. Minden megváltozott azonban, amikor a látnok Walther Krohn ellátogatott az 1962-es Tokiói Autószalonba.

  • AZ ELSŐ EURÓPAI FORGALMAZÓ

    Walter Krohn az Erla Auto Import, egy dán autókereskedelmi vállalkozás elnöke volt. Az 1962-es Tokiói Autószalonba látogatva lenyűgözte a Toyota Crown, és úgy gondolta, hogy az európai autósok számára is vonzó lenne. Az ő elképzelése vezetett oda, hogy az Erla Auto lett az első hivatalos európai forgalmazónk, kizárólagos értékesítési joggal Dániában, Svédországban és Norvégiában. 1963-ban szállították az első 400 Crownt Japánból.  


  • Felhajtás Londonban

    Krohn megérzései helyesnek bizonyultak. A következő néhány évben további megállapodások születtek olyan kereskedelmi partnerekkel, akik a Toyota nevet szerették volna megismertetni az európai autóvásárlókkal. A Louwman & Parqui 1964-ben lett Hollandia forgalmazója. A következő évben a Pride & Clarke nagy feltűnést keltett az Egyesült Királyságban, amikor a Crown-t kiállította a London Motor Show standjára. A brit értékesítés nem sokkal később indult meg.  


  • A Crown és a Corolla az élen

    Az első generációs Toyota Corolla 1966-os bevezetése még vonzóbbá tette kínálatunkat, mint új és érdekes piaci szereplő. Autóinknak komoly első benyomással és vonzerővel kellett rendelkezniük, mivel árazásuk tükrözte azt a tényt, hogy Japánból kellett szállítani őket. A költségeket a helyi vámok és az értékesítési tarifák is megemelték. Ezt a hátrányt azonban ellensúlyozták a Crown és a Corolla alapfelszereltségéhez tartozó opciók, mint például a tolatólámpa, az elektromos szélvédőmosó és az utastéri szőnyegek. Mindkét autó rendkívül megbízható volt, ami hozzájárult a napi üzemeltetési költségek csökkentéséhez.  


  • További bővülés

    Korai európai terjeszkedésünk olyan piacokra összpontosított, ahol nem, vagy alig volt nemzeti autógyártó ipar, mint például Görögország (1965-től), Svájc (1966) és Belgium (1966). Az évtized végére az összes nagy autógyártó hazai területén képviseltettük magunkat, beleértve Franciaországot, Olaszországot és Németországot. 


  • Első összeszerelés Európában

    Mivel az Európába irányuló export gyorsan nőtt, rájöttünk, hogy szükségünk van saját bázisra a kontinensen. 1970-ben megnyitottuk az első Toyota Motor Sales irodát Brüsszelben. Ez volt a mai Toyota Motor Europe előfutára. Ugyanebben az időben írtuk alá az első megállapodást a Toyota járművek itt történő összeszereléséről. Ez jelentette a portugáliai Salvador Caetanóval való partnerség kezdetét, amely a mai napig tart. Ez volt az első lépés a jelentős gyártási jelenlét felé, amelyet az 1990-es évek során alakítottunk ki. 

AZ 1960-AS ÉVEK EURÓPÁBAN