Hidrogén belsőégésű Corolla Cross koncepcióautót épített a Toyota
Amint azt a Beyond Zero stratégia bejelentésekor annak fontos pilléreként a Toyota elmondta, a drámai mértékben változó vásárlói igények és piaci környezet világában a vállalat azt a megközelítést választotta a karbonsemlegességgel kapcsolatban, hogy többféle technológiát fejleszt ki és kínál, ezzel támogatva az ügyfeleket a zéró széndioxid-kibocsátás felé vezető úton.
Ez a többtechnológiás megközelítés – amely magában foglalja az akkumulátoros elektromos és üzemanyagcellás elektromos, valamint a plug-in hibrid és öntöltő hibrid hajtásláncokat – lehetőséget kínál a Toyota ügyfelei számára világszerte több mint 170 országban és régióban, hogy már ma csökkentsék ökológiai lábnyomukat, függetlenül környezetüktől és napi szükségleteiktől.
A Toyota szilárd meggyőződése, hogy túl korai lenne egyetlen zéró emissziós megoldásra összpontosítani, ezért az akkumulátoros elektromos technológia mellett párhuzamosan fejleszti a hidrogén üzemanyagcellás és hidrogénhajtású belső égésű technológiát.
Hidrogénhajtású belső égésű erőforrás fejlesztése a motorsportban
Idén a Toyota a Rookie Racing csapatán keresztül részt vett az összes Super Taikyu hosszútávú versenyen Japánban egy hidrogénhajtású belső égésű motorral szerelt GR Corolla H2-vel. Ez idő alatt a Toyota elnöke, Akio Toyoda, mesterpilóta álnéven „Morizo”, minden versenyen beült a volán mögé, hogy értékelje és hozzájáruljon a fejlesztéshez.
Japánon kívül, az európai közutakon idén augusztusban először láthatott a közönség működés közben egy hidrogénmotoros Toyota járművet, amikor a GR Yaris H2-vel a WRC belgiumi, Ypres-ben megrendezett fordulójában bemutatóztak a gyáriak. Akio Toyoda még ebben a hónapban újra a volán mögé ült, ezúttal Thaiföldön, ahol a GR Corolla H2 az első Japánon kívüli hosszútávú versenyén vett részt. Ez a rendszeres és intenzív motorsport tevékenység elősegítette a fejlesztések és a technikai fejlődés felgyorsítását.
Például egyetlen Super Taikyu szezon során a Toyota 24 százalékkal tudta növelni a hidrogén égési teljesítményét és 33 százalékkal a nyomatékot. Ezzel pedig áttörést értek el, hiszen immár a hagyományos benzinmotorokhoz hasonló menetdinamikát kínál az új technológia. Ezenkívül a hatékonyság 25 százalékkal javult, és a tankolási idő 4 perc 40 másodpercről 1 perc 30 másodpercre csökkent.
Hidrogén belsőégésű Corolla Cross H2 Concept
Ez a technológiai fejlődés önbizalmat adott a Toyota mérnökeinek, hogy megalkossák egy közúti autó prototípusát, a Corolla Cross H2 Conceptet. Az autóba a GR Corolla 1,6 literes háromhengeres turbómotorjának motorsportból származó, nagynyomású hidrogén közvetlen befecskendezéses technológiáját, valamint a Mirai hidrogéntartályainak kialakításával kapcsolatos know-howt használta fel a Toyota.
Így hozták létre a Corolla Cross H2 hidrogénes prototípust, amely 5 utas és csomagjaik szállítására is alkalmas. Jelenleg a valós körülmények közötti működés kiértékelést végzik a folyamatban lévő digitális fejlesztés mellett, és hamarosan megkezdődik a jármű téli tesztelése Észak-Japánban.
A hidrogénégetés kulcsfontosságú előnyei közé tartozik a meglévő belső égésű motortechnológiák kihasználásának képessége, a gyors tankolási idők, valamint az olyan korlátozottan elérhető elemek használatának és szükségességének egyértelmű csökkentése, mint a lítium és a nikkel.
A meglévő technológiák adaptálásával és a meglévő beruházások további kihasználásával a hidrogénégetés gyorsabban terjedő, elérhető széndioxid-csökkentési megoldásokhoz vezethet. Ma a Toyota körülbelül a fejlesztés 40 százalékánál tart az olyan termékek kereskedelmi forgalomba hozatalának útján, mint a Corolla Cross H2 Concept. Egyelőre nem lehet megmondani, hogy a technológia valaha sorozatgyártásba kerül-e, de a motorsportok terén kétségtelenül nagy lehetőség rejlik benne.