A Toyota és teherautó és buszgyártó leányvállalata, a Hino, valamint alkatrészfejlesztő és gyártó leányvállalata, a DENSO, és a részben Toyota tulajdon Isuzu bejelentette, hogy a Commercial Japan Partnership Technologies Corporation vállalattal közösen hogy megkezdte a nehéz tehergépjárművekbe szánt hidrogén belsőégésű motorok kutatását és tervezését, méghozzá azzal a céllal, hogy a belső égésű motorokat a karbonsemlegesség elérésének egyik lehetőségeként tovább hasznosítsák. A Commercial Japan Partnership Technologies Corporation egyébiránt a karbonsemlegesség, az autonóm járművek, a konnektivitás és a mobilitási szolgáltatások (köztük például az autómegosztó szolgáltatások) területén folyó fejlesztéseket összehangoló közös vállalat, amelynek tulajdonosai a Toyota és leányvállalatai, a Hino és a Daihatsu mellett a Suzuki és az Isuzu, amelyekben az utóbbi években a Toyota kisebbségi részesedést szerzett.
A karbonsemlegesség felé vezető úton az egyes országok energiafeltételeinek és változatos fogyasztói felhasználásainak megfelelően különféle hajtáslánc lehetőségek állnak rendelkezésre az ügyfelek igényeinek kiszolgálására, beleértve az öntöltő hibrid elektromos (HEV) és plug-in hibrid elektromos (PHEV), az akkumulátoros elektromos (BEV) és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) megoldásokat, vagy épp a hidrogénhajtású (hidrogén belsőégésű) motorok területét. A világ legnagyobb és egyben legzöldebb autógyártója, a Toyota ezek mindegyikében vezető fejlesztőnek számít.