A 2024-es Tokiói Autószalonon ünnepli világpremierjét a vadonatúj Toyota GR Yaris
Az új Toyota GR Yaris ma debütál a 2024-es Tokiói Autószalonon, és olyan műszaki, formatervezési és konstrukciós fejlesztésekkel gazdagodott, amelyek még nagyobb vezetési élményt ígérnek. A GR Yarist a bevezetéskor olyan elismerés és lelkesedés övezte, hogy a Toyota úgy vélhette, teljesítette feladatát. Itt volt egy autó, amely egy csapásra a hot-hatch szegmens élére katapultált: egy rally világában született, telivér gép, amely minden versenytársat maga mögé utasított. Ez azonban valójában csak a történet kezdete volt. Az első autó gyártása óta eltelt három év alatt intenzív erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy még jobbá – erősebbé, közvetlenebbé, vonzóbbá, és bár ezt talán nem könnyű elhinni, de még élvezetesebbé – tegyék. A TOYOTA GAZOO Racing mérnökei, a mesterpilóták, valamint a motorsport- és rally-szakemberek együtt dolgoztak a folyamatos fejlesztés szellemében, hogy gazdagítsák a GR Yaris alapvető karakterét, mint „driver-first” autó, amely arról a különleges élményről szól, amelyet attól a pillanattól kezdve élvezhet a vezető, hogy a volán mögé ül és beindítja a motort.
A változtatások listája igen hosszú, ami igazolja az „új GR Yaris” megnevezést. A legfontosabb elemek közé tartozik a világelső háromhengeres turbómotor továbbfejlesztése, amely még nagyobb teljesítményt és nyomatékot biztosít, valamint a vadonatúj nyolcfokozatú GAZOO Racing Direct automata sebességváltó bevezetése, amelyet a versenysportban szükséges gyors váltásokhoz terveztek. A GR Yaris egyedi GR futóművét tovább erősítették, az utastérben a műszerfal elrendezését és a vezetési pozíciót átdolgozták, hogy még autentikusabb, sportautós érzést nyújtson, akár országúti vezetés, akár versenyzés közben. A felfüggesztést is a jobb kezelhetőség és a nagy terhelés alatti robusztus teljesítmény érdekében állították be – a rugóerő átdolgozott értékeket kapott és egy megerősített első lengéscsillapító-egység is bekerült. Az új GR Yarisban minden megvan, ami az eredetit sikeressé tette, és még annál is több. Ennek eredményeképpen azt ígéri, hogy még messzebbre kerül a versenytársaktól. Az Európában elérhető„Circuit” változatot nagyteljesítményű hűtés csomaggal érkezik, amely egy kiegészítő hűtőt, intercooler vízbefecskendezést és módosított légbeömlőt tartalmaz.
GR Yaris: páratlan sikertörténet
A GR Yaris tökéletesen demonstrálja, hogy a Toyota és a TOYOTA GAZOO Racing sportrészleg milyen elkötelezett az egyre jobb autók motorsporton keresztül történő fejlesztése mellett. Kezdettől fogva az volt a cél, hogy ez nem csak egy újabb hot hatch lesz: ez egy olyan autó, amely mérnöki és tervezési szempontból közvetlenül hasznosította a TOYOTA GAZOO Racing Rally Világbajnokságban szerzett sorozatos bajnoki tapasztalatát. Az új motor, az új elektronikus összkerékhajtási rendszer és a testre szabott futómű mind a terv része volt. Amikor a sorozatgyártású autó a sajtó és az ügyfelek kezébe került, a fogadtatás messze felülmúlta a Toyota várakozásait. A modell 2020-as bevezetése óta több mint 18.000 autót adtak el Európában, és a vásárlók 99 százalékos elégedettségi mutatót produkáltak. Az eladott példányok többsége a Circuit változat volt, ezért döntöttek úgy, hogy az új modellnél erre a kivitelre összpontosítanak. A vásárlók között számos sportautó-rajongó van, akik a GR Yarist méltónak tartják arra, hogy gyűjteményükben a lényegesen erősebb presztízsmodellek mellett foglaljon helyet. A GR Yaris tehát túlmutat a kategorizáláson: egy külön szegmensbe tartozik, és azonnal sportklasszikus lett belőle. Az új GR Yarist eredményező fejlesztési program a „fejlessz, versenyezz, hibázz, javíts” koncepciót követi. Ez azt írja le, hogy a fejlesztési pontok keresése során az autót a határokig - szó szerint az alkatrészek töréspontjáig - űzték.
„Az új GR Yaris minden egyes eleme magában foglalja a valós motorsport helyzetekből, valamint a mesterpilótáinktól, verseny- és rallyversenyzőinktől származó tudást és szakértelmet.” – avat be Naohiko Saito főmérnök.