A részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert, eddig világszerte több, mint 25 millió, csak az idei évben több, mint 3 millió elektrifikált autót értékesítő Toyota globális „Mobilitás mindenkinek” jövőképének célja, hogy a többutas megközelítéssel „senkit se hagyjon hátra” azáltal, hogy az ügyfelek számára elérhető, alacsony és zéró károsanyag-kibocsátású mobilitási megoldásokat kínál, amelyek megfelelnek a különböző igényeknek. A világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota ezért multitechnológiás stratégiája keretében a különböző elektrifikált (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) és egyéb alternatív (hidrogén belsőégésű és e-üzemanyagokat használó) meghajtások a felhasználói igényekhez és a helyi infrastrukturális feltételekhez igazodó széles skáláját kínálja ügyfeleinek. A teljes, logisztika, a gyártás és a járművek helyszíni emisszióját is lefedő teljes karbonsemlegességre való áttérést Európában 2040-ben, világszinten pedig 2050-ben tervezi a környezettudatos japán autógyártó. A Toyota az ezekhez a célokhoz vezető út fontos pilléreként bemutatta jövőbeni akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járművek kibővített választékát, amelyek révén a vállalat várakozásai szerint az akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus értékesítések Európában már 2026-ra meghaladják majd az évi 250.000 darabot.
A Toyota a napokban az immár hagyományosnak tekinthető, a közeljövő új modelljeit és technológiáit beharangozó Kenshiki Fórum elnevezésű eseményen mutatta be legújabb elektrifikált termékeit. A Kenshiki japánul betekintést jelent, és az idei, több mint 300 fős médiaközönségnek tartott rendezvény középpontjában az akkumulátoros elektromos és hidrogénüzemű járművek álltak, amelyek jelentős szerepet fognak játszani a vállalat multitechnológiás stratégiájában az elkövetkező években.