Gyors linkek

Toyota

Startup accelerator

2022-01-26

Kilenc döntősből öt nyertes vállalkozás került kiválasztásra a Toyota második Startup Accelerator programjában amelyek a ’Mobilitás mindenkinek’ és a ’Fenntarthatóság’ területén rukkoltak elő innovatív megoldásokkal. Az elmúlt hónapokban neves és sikeres vállalkozók és a Toyota vezető beosztású szakembereinek sora osztott meg értékes tapasztalatokat a programban résztvevő startupok képviselőivel, ezzel is támogatva őket az előrelépésben, a most kiválasztott öt nyertes startup pedig anyagi és további egyéb támogatást is kap a Toyotától, hogy 2022 júniusára kidolgozzanak egy kézzel fogható koncepciót.

A Toyota Startup Accelerator programjának 2021 júliusában indult második kiadása tükrözi a vállalat ’Beyond Zero’ koncepcióját, amelynek lényege, hogy a környezettudatos japán autógyártó a széndioxid-kibocsátás csökkentésén túl is elősegítse a befogadóbb, fenntarthatóbb társadalmak felépítését szerte a világon. A jelenleg futó program középpontjában az inkluzív mobilitás, a karbonsemlegesség, a körkörös gazdaság és az életciklus-lábnyom felmérése állnak. A 42 európai ország több mint 140 jelentkezője közül kiválasztott 9 legjobb startup vehetett részt egy továbbképzésen. Ez a továbbképzés volt az intenzív tanulás első lépése, amelynek célja, hogy segítse a startupokat üzleti projektjeik csiszolgatásában.

A Toyota partnerével, az ISDI-vel (Digital Business School) közösen gyakorlatias, interaktív és lebilincselő programokkal segítette elő ezt a célt különböző területeken, beleértve az agilis terméktervezést, a vállalatokkal való együttműködést, a tehetségkutatást, a szellemi tulajdonjogokkal kapcsolatos ismereteket, a nemzetközivé válással kapcsolatos stratégiákat és még sok mást. Vállalkozók, magas szintű vezetők és a Toyota szakembereinek sora lépett kapcsolatba a résztvevőkkel, és osztották meg tudásukat és meglátásaikat.

A startupok alapítói és vezetői nagyre értékelték a továbbképzéseket:

„A startup kerekasztal beszélgetésen résztvevő tapasztalt vállalkozók kiváló, őszinte magyarázattal szolgáltak a startupokkal kapcsolatos gyakori problémákról és kihívásokról.” – meséli Jaume Puig, a Biel Glasses vezérigazgatója és társalapítója.

„A tehetségkutatással foglalkozó előadás inspiráló volt. A tisztelet, az integritás, a kiválóság és a kommunikáció fontos értékek egy vezető számára. Ha példát mutat, produktív, virágzó vállalkozást hozhat létre boldog, lojális alkalmazottakkal.” - teszi hozzá Roger Preston, a TRESOIL vezérigazgatója.

„A startup kerekasztal beszélgetés különösen releváns és szemléletes volt. A vállalkozók nyíltan megosztották tapasztalataikat, beleértve a kudarcokat és a zsákutcákat.” – avat be Florian Turk, a Microwave Solutions GmbH társalapítója.

„Nagyon hasznos és motiváló volt a sikeres startupokat a saját szemünkkel látni. Különösen tetszett, amikor arról esett szó, hogy mit csináltak volna másképp.” – árulja el Belén Moreno, a HySiLabs értékesítési és marketing koordinátora.

Annak érdekében, hogy rátaláljanak azokra az együttműködési lehetőségekre, amelyek segítségével a legnagyobb értéket teremthetik közösen a startupok és a Toyota számára egyaránt, a japán autógyártó szakértői betekintést adtak a Toyota európai működésébe, például a terméktervezésbe, a Toyota gyártási rendszerébe és a K+F fejlesztési folyamatokba.

Több kör után 5 nyertes startupot választottak ki, akik továbbléphettek az utolsó, 6 hónapos fejlesztési fázisba. Ezek a startup vállalkozások anyagi támogatást kapnak, és projektjeiket kézzel fogható koncepcióvá kell fejleszteniük. Ezt üzleti mentorok és a Toyota szakembereinek útmutatása mellett tehetik majd meg. Az 5 mostani nyertes a 2022. júniusi bemutatónapon leplezi majd le kézzelfogható koncepcióját. A Toyota ezután akár további együttműködési lehetőségeket is felkínálhat a versenyzőknek.

Az öt győztes startup

Revolve Wheel: a német startup megalkotta a világ első aktív kerekesszékét, amelynek méretei megfelelnek egy szabványos kézipoggyásznak.

HySiLabs: a francia startup innovatív megoldást fejlesztett ki a hidrogén szállításának megkönnyítésére, köszönhetően a HydroSil névre keresztelt folyadékhordozónak.

PurCity: a dán startup célja a levegő minőségének javítása azáltal, hogy az épületeket óriási széndioxid-kiválasztó létesítményekké alakítja.

CargaTuCoche: a spanyol startup olyan lakossági elektromos autó töltési platformot talált ki, amely lehetővé teszi a töltőpontok megosztását másokkal.

Microwave Solutions: a svájci startup felgyorsítja a széngazdaság körforgását a műanyagok, gumik és széntartalmú tárgyak kritikus és fejlett anyagokká, például grafénné történő újrahasznosításával.

A további négy döntős startup

Sideways: a spanyol startup önvezető járműflottákat készít belső terekbe, hogy ezzel radikálisan hatékonyabbá tegye a beltéri közlekedést.

Biel Glasses: a spanyol startup olyan okosszemüveget fejleszt, amely javítja a látássérült emberek mozgásképességét az akadályok, a felszín változásainak és a közlekedési lámpák működésének felismerésével és jelzésével.

Breeze Technologies: a német startup technológiai vezető a levegőminőség-érzékelők, illetve az ezekkel kapcsolatos adatok és elemzések terén. Megoldásuk az internet tudását és a mesterséges intelligenciát kihasználva segíti a városokat és a vállalkozásokat a levegő tisztítását célzó hatékonyabb akciótervek és élhetőbb környezet kialakításában.

Tresoil: a román startup célja, hogy a műanyaghulladékot hidrogénné alakítsa, és ezzel támogassa a növekvő hidrogéngazdaságot Európában.

Toyota Motor Europe

A Toyota Motor Europe NV/SA (TME) felügyeli a Toyota és a Lexus járműveinek, alkatrészeinek és kiegészítőinek teljes körű forgalmazását és marketing-tevékenységét, valamint irányítja a Toyota európai gyártó és tervezői tevékenységeit. Európában mintegy 25.000 ember áll – közvetlenül vagy közvetve – a Toyota alkalmazásában, s a vállalat 1990 óta több mint 10 milliárd eurót fordított európai befektetéseire. A Toyota európai tevékenységeit 29 Nemzeti Marketing és Kereskedelmi Vállalatból álló hálózat támogatja 53 országban, összesen mintegy 3.000 értékesítési ponttal és kilenc gyártóüzemmel. 2020-ban a Toyota 993.113 darab Toyota és Lexus modellt értékesített Európában.

A Toyota úgy hiszi, hogy ez emberek mozgásszabadsága mindent lehetővé tesz. A „még jobb mobilitást mindenkinek” szlogen jegyében a Toyota célja a teljes körű és fenntartható mobilitás megteremtése, hogy társadalmunk számára a helyváltoztatás ne szabjon korlátokat. A környezetkímélő globális fenntarthatóságot szem előtt tartva fejlesztette ki a Toyota az Environmental Challenge 2050 tervet, amelynek célja a legfontosabb globális környezetvédelmi ügyek felkarolása.

ISDI Accelerator

Az ISDI Accelerator 2014-ben jött létre azzal a céllal, hogy megfelelő csatornába terelje az ISDI (Digital Business School) hallgatók vállalkozói érdeklődését, és fellendítse, illetve professzionálisabbá tegye az európai startup-piacot. Első startup támogató programja, az IMPACT mérföldkőnek számított a kontinensen az állami intézmények, vállalatok, oktatási intézmények, befektetők és a startupok között megvalósult együttműködésnek köszönhetően.

Azóta már több tucatnyi inkubációs és támogató programot dolgoztak ki, több száz startup számára nyújtottak képzést és támogatást, programjaikra több ezer cég jelentkezett. Mindezek következtében az ISDI Accelerator Európa egyik legfontosabb startup támogatója lett. Egyik programjukat, az IMPACT Connected Car 2019-et az Európai Bizottság a legjobb startup-támogató projektnek választotta. Az ISDI Acceleratort anyacége, az ISDI, valamint mentorok, tanárok és szakértők százai, Európa legjobb befektetői, vállalati és intézményi partnerei, valamint más támogató programok munkatársai segítették.