Hidrogénhajtással képzeli el a Toyota a Hosszútávú Világbajnokság jövőjét
2023. június 12.
A Toyota a 2021-es szezon 3. fordulója óta versenyez egy hidrogénmotoros Corollával a Super Taikyu sorozatban, és ugyanezzel az autóval versenyzett az IDEMITSU 1500 SUPER ENDURANCE 2022 versenyen a thaiföldi Chang International Circuit pályán 2022 decemberében. Ezeken a megmérettetéseken keresztül a motorsport megpróbáltatásokkal teli környezetében csiszolta a gyártó a technológiát, és hasonló gondolkodású autóipari, valamint azon kívüli partnerekkel együtt felgyorsította a hidrogén előállítására, szállítására és felhasználására irányuló erőfeszítéseit a szén-karbonsemleges társadalom megvalósítása érdekében. A Toyota tovább kívánja mozdítani ezeket az erőfeszítéseket az egyre jobb motorsportban fejlesztett autók és a karbonsemleges társadalom megvalósítása érdekében, és várja a Le Mans versenyek új generációjának kihívásait.
A „GR H2 Racing Concept” a verseny ideje alatt az ACO „H2 Village”-ben, Le Mans-ban élőben is megtekinthető volt.
„GR H2 Racing Concept” adatok
Hajtáslánc |
Hidrogén hajtású belső égésű motor + hibrid rendszer |
|
Méretek |
Hosszúság (mm) |
5.100 mm |
Szélesség (mm) |
2.050 mm |