Egészpályás multitechnológiás zöld letámadást indít a Toyota
A karbonsemlegességhez vezető multitechnológiás termékstratégia
A Toyota karbonsemlegességre irányuló, többutas megközelítése azt célozza, hogy az ügyfelek többféle fenntartható megoldás közül választhassanak, függetlenül lakóhelyüktől és egyéni körülményeiktől. Ez a stratégia a hajtásláncok teljes skáláját magában foglalja, a Dél-Amerikában használt rugalmas üzemanyaggal működő hibridektől a Japánban gyártott új üzemanyagcellás szedánokig. Európában, ahol az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) eladásai a legmagasabbak közé tartoznak a világon, a Toyota idén három új sorozatgyártású BEV-t vezet be, 2026-ig pedig további három tisztán elektromos modell mutatkozik majd be. Ez az ügyfeleket előtérbe helyező és a különböző megoldások közötti választékot kínáló megközelítés hozzájárult ahhoz, hogy a Toyota jól teljesítsen Európában, és 2024-ben 1,217 millió járművel rekord értékesítési eredményt ért el.
„Fontosnak tartjuk, hogy minden vásárló úgy érezze, hogy képessé vált arra, hogy a számára megfelelő döntést hozza meg. A választás és a lehetőségek biztosítása áll az egyre jobb autók gyártása és minden tevékenységünk középpontjában – és ez magában foglalja a fenntarthatóság felé vezető utat is.” – fogalmazott az eseményen Simon Humphries, a Toyota globális márkaigazgatója és igazgatósági tagja.
Az új akkumulátoros elektromos járművek folyamatos bevezetése
Emellett a a vadonatúj Toyota C-HR+ bővíti a Toyota BEV kínálatát. A dedikált e-TNGA platformra tervezett jármű elsőkerék- vagy összkerékhajtású változatban lesz kapható. A Toyota C-HR örökségéhez híven megtartja merész, kupé stílusú külső kialakítását, amely a figyelemfelkeltést szolgálja, és a vásárlók számára kiemelkedő élményt nyújt.
A nemrégiben bejelentett Urban Cruiserrel együtt a Toyota három új akkumulátoros elektromos járművet vezet be az európai autópiac középpontjában álló B, C és D-SUV szegmensben, így a Toyota és a Lexus 2026-ig összesen 14 modellre bővíti a tisztán elektromos palettáját Európában.
Ezeket a zéró károsanyag-kibocsátású termékeket más, alacsonyabb károsanyag-kibocsátású, elektrifikált meghajtású járművek átfogó kínálata egészíti ki, köztük például a legkelendőbb Yaris Cross hibrid, Corolla Cross hibrid, C-HR hibrid és plug-in hibrid, valamint RAV4 hibrid és plug-in hibrid, amelyek számos más modellel együtt többféle útvonalon kínálnak választási lehetőséget az európai vásárlók számára.
Yoshihiro Nakata, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy „az Európában értékesített Toyota járművek 77 százalékát Európában is gyártják”, és külön elismerését fejezte ki „a más gyártókkal és a számos beszállítóval Európa-szerte kialakított erős partnerségnek, amelyek támogatnak minket ebben a nagyszabású gyártási tevékenységben. Ez a széleskörű gyártási és ellátási lánc segít abban, hogy Európa-szerte fenntartható munkahelyeket biztosítsunk a családoknak és a közösségeknek”.
A Lexus három új akkumulátoros elektromos járművet mutat be a következő egy évben
A Toyota GAZOO Racing kiemelt szerepet kap a jövő technológiáinak fejlesztéseiben
Fontos szerepet kapnak a karbonsemleges üzemanyagok
A Toyota továbbra is kiemelt szerepet szán a hidrogénhajtásnak
Az üzemanyagcellás elektromos járművek esetében pedig a Toyota a harmadik generációs üzemanyagcella-technológiával halad előre, amely egy kompaktabb rendszer, 20 százalékos hatékonyságnövekedéssel, és akár egymillió kilométeres élettartamot ígér. A Toyota zéró károsanyag-kibocsátású üzemanyagcellás technológiáját a 2024-es párizsi olimpián mutatták be számos járműben, többek között nehéz tehergépjárművekben és buszokban. A nehéz tehergépjárművek széndioxid-mentesítésére való törekvés jegyében a Toyota partnerekkel együttműködve támogatja a gyors és költséghatékony üzemanyagtöltő infrastruktúra európai elterjedését. A Toyota úgy látja, hogy az üzemanyagcellás járművek kulcsfontosságú versenyelőnyökkel rendelkeznek a nehéz tehergépjárművek iparágában, mivel gyors tankolást biztosítanak, miközben nagyobb hasznos terhet szállíthatnak.