CONSUMER REPORTS: 2024 tíz legjobb autójából négy Toyota és hat hibrid
2024 április 2.
Az amerikai CONSUMER REPORTS 2012 óta minden évben megjelenteti az adott év általa legjobbnak ítélt tíz autóját bemutató listáját, amelyen a Toyota Csoport évről évre előkelő helyen szerepel: az elmúlt 13 évben 11 alkalommal a japán autógyártó modelljeiből szerepelt a letöbb az adott év tíz legjobb választása között, és egyetlen olyan év sem volt, amikor ne szerepelt volna Toyota modell a listán.
Sokatmondó emellett, hogy a vállalat több olyan modellel büszkélkedhet, amelyeknek szinte ’bérelt helye’ van a listán: az idén is a legjobbak közé sorolt Toyota Prius például immáron nyolcadszor, a Highlander és a Camry egyaránt a hatodik, míg a RAV4 harmadik alkalommal bizonyult a CONSUMER REPORTS szakértői szerint az év egyik legjobb újautóválasztásának. Nincs oka szégyenkeznie emellett az idei listán nem szereplő, ám eddig négy alkalommal elismert Toyota Corollának, és az évek alatt három-három elismerést szerző Toyota Siennának és Lexus RX-nek sem.
Azt, hogy a Toyota milyen meghatározó szerepet tölt be az újautópiaci zöldülésében, jól illusztrálja, hogy ebből három modell, a Toyota RAV4, a Toyota Corolla és a Toyota Camry 2023-ban a világ tíz legnépszerűbb autója közé is bekerült.
Izgalmas új trendek a legjobbak között
2024 a második egymást követő év, amikor az elektrifikált modellek vannak többségben az év TOP10 legjobb autója között (idén csupán három benzines autó került fel a listára), ám érdekes jelenség, hogy akkumulátoros elektromos modellből csak egy fért be a legjobbak közé. A legjobb tíz autóból hat önöltő hibrid elektromos vagy plug-in hibrid elektromos – a CONSUMER REPORTS szakértői ezt azzal magyarázzák, hogy a hibrid autók kiküszöbölik az elektromos autókkal járó „hatótávolság-szorongást”. A legjobbak közé bekerült hat részben elektromos autó között egyenlő volt a megoszlás: öntöltő hibrid elektromos és plug-in hibrid elektromos modellből egyaránt három-három került fel a listára.
A CONSUMER REPORTS az általa végzett teszteken elért teljesítményt, a biztonsági jellemzőket, a megbízhatóságot és a tulajdonosok elégedettségét veszi figyelembe, amikor értékeli az egyes évek legjobbjait.
„Az idei év a hibridekről szól. Amikor a legjobb modelleket, a legjobb választásokat keressük, sok elektrifikált járművel találkozunk, mert ezek nyújtják leginkább azokat a tulajdonságokat, amiket az emberek igazán elvárnak egy autótól.” – fogalmaz mondta Jake Fisher, a Consumer Reports autótesztelésért felelős vezető igazgatója aki kiemeli ezeknek a járműveknek a sokoldalúságát, melynek révén kiküszöbölik az úgynevezett „hatótávolság szorongást”, amely az elektromos autókkal együtt jár.
A nonprofit szervezet szerint a hibrid járművek iránti kereslet minden korábbit túlszárnyaló, sosem látott mértékű fellendülését részben a tisztán elektromos járművek iránti kereslet lassulása okozza, a szövetségi adójóváírások keresletélénkítési célú ösztönzői ellenére ugyanis a tisztán elektromos autók iránti kereslet Egyesült-Államok szerte csökken. Ezzel párhuzamosan az akkumulátoros elektromos autókban használt lítium-ion akkumulátorokat gyártó lítium- és nikkelüzemek költségcsökkentő intézkedéseket hoznak, beleértve a tömeges elbocsátásokat és a működés felfüggesztését, és több dedikált elektromos autó gyártó is létszámleépítéseket jelentett be.
A Toyota ismét nem talált legyőzőre
A tavaly évhez (és az azt megelőző tizenegy évből kilenchez) hasonlóan ismét a Toyota Csoport modelljei közül került ki a legtöbb, szám szerint négy modell, amelyet a CONSUMER REPORTS szakértői az idei év legjobbjainak ítéltek, és ezek mindegyike öntöltő hibrid elektromos vagy plug-in hibrid elektromos volt. Az öntöltő hibrid elektromos autókban egy benzines belsőégésű motor és egy villanymotor – plusz egy akkumulátor – van, amelyek együttműködnek az autó hajtása érdekében, az autó pedig az aktuális felhasználási körülmények függvényében vált a benzines és az elektromos hajtás között, városi forgalomban akár 50-80%-ban tisztán elektromos közlekedést téve lehetővé. A plug-in hibrid elektromos autók ugyanígy egy benzinmotorral és egy elektromotorral rendelkeznek, de nagyobb akkumulátorral és villanymotorral vannak felszerelve, így további tisztán elektromos kilométerek megtételére képesek, amelyek megtétele után hagyományos hibridként működnek tovább.
„A plug-in hibridek, amelyek áthidalják a hagyományos hibridek és az elektromos autók közötti szakadékot, az amerikai autóipar ’sötét lovának’ számáítanak. Nem ismerik őket eléggé az emberek, de attól függően, hogy milyen helyzetben vannak, ez jelentheti a legjobb megoldást a tisztán elektromos és a benzines autók között, amely mindkét világ előnyeit egyesíti, az elektromos jármű és a gázüzemű jármű közül.” – véli Fisher.
Az idén elismert Toyota modellek
1.Középkategória: Toyota Camry Hybrid
„Az autó elképesztő üzemanyag-takarékosságot nyújt kényelmes csomagban, mégis olyan az ára, mint néhány kisebb autóé, amelyek szintén kevésbé hatékonyak. Az országúti és autópályás teszten 4,44, illetve 5 literes fogyasztást produkált 100 kilométeren, így rendkívül gazdaságos az ingázáshoz, és 982 kilométeres hatótávjával a hosszú utazásokhoz is.” – méltatja a modellt a CONSUMER REPORTS jelentése.
2. Hibrid/plug-in hibrid kategória: Toyota Prius/Prius Plug-in Hybrid
„A legújabb Prius igazi átalakuláson esett át, sokkal sportosabb formavilágot és 75 lóerővel nagyobb teljesítményt hozott, mint elődje. Az eredmény egy ésszerű autó, amely ugyanolyan hatékony, mint korábban volt, miközben 0-ról 100 km/órás gyorsulás terén jelentős, 2,6 másodperces javulást hozott, és összkerékhajtás is elérhető lett hozzá. A Prius Plug-in Hybrid 63 tisztán elektromos kilométer megtételére képes, ami ideális a legtöbb napi feladathoz. Ráadásul az akkumulátor lemerülése után is mindössze 5,5 l/100 kilométeres fogyasztással kell számolni.” – írja a CONSUMER REPORTS.
3. Középkategóriás SUV: Toyota Highlander Hybrid
Kiemelkedik az üzemanyag-hatékonyság terén, 6,7 l/100 kilométeres fogyasztásával és összkerékhajtásával. Teli tankkal 950 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik.” - szerepel a tanulmányban.
4. Plug-in hibrid SUV kategória: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
„302 lóerővel büszkélkedhet, amivel a kompakt SUV mindössze 6,3 másodperc alatt sprintel 0-ról 100 km/órás sebességre – 2 másodperccel gyorsabban, mint a tisztán benzines változat. A kiemelkedően nagy 68 kilométeres tisztán elektromos hatótávolság azt jelenti, hogy a tulajdonosok minimalizálhatják a benzinmotor használatát. Amikor az akkumulátor lemerül, a RAV4 összességében még mindig 8,3 litert fogyaszt 100 kilométeren, ami nem sokkal több mint a hibrid változat 7,6 literes fogyasztása." – áll a CONSUMER REPORTS a közleményébenben.
A Toyota Csoport modelljeinek ítélt CONSUMER REPORTS TOP10 legjobb autó elismerések 2012 és 2024 között
2012: első hely, 5 modellel (Toyota Camry, Toyota RAV4, Toyota Sienna, Toyota Prius, Toyota Highlander)
2013: megosztott első hely, 3 modellel (Toyota Prius, Toyota Highlander, Scion FR-S – a Toyota GT86 amerikai megfelelője)
2014: megosztott második hely, 1 modellel (Toyota Prius)
2015: második hely, 2 modellel (Toyota Prius, Toyota Highlander)
2016: első hely, 3 modellel (Toyota Camry, Toyota Sienna, Lexus RX)
2017: első hely, 3 modellel (Toyota Yaris, Toyota Prius, Toyota Highlander)
2018: első hely, 4 modellel (Toyota Corolla, Toyota Camry, Toyota Sienna, Toyota Highlander)
2019: első hely, 4 modellel (Toyota Yaris, Toyota Camry, Toyota Avalon, Toyota Prius)
2020: első hely, 5 modellel (Toyota Corolla, Toyota Prius, Toyota Avalon, Toyota Supra, Lexus RX)
2021: első hely, 4 modellel (Toyota Corolla, Toyota Prius, Toyota Camry, Lexus RX)
2022: első hely, 3 modellel (Toyota Prius, Toyota RAV4, Lexus RX)
2023: első hely, 4 modellel (Toyota Corolla, Toyota Corolla Cross, Toyota Camry, Lexus NX)
2024: első hely, 4 modellel (Toyota Prius, Toyota Camry, Toyota RAV4, Toyota Highlander)