Több, mint 70 éves a világszerte több, mint 11,3 millió példányban gazdára talált terepjáró ikon, a Toyota Land Cruiser, amelynek legújabb generációját ma leplezték le, Japánban. A vadonatúj Toyota Land Cruiser az olyan hagyományos értékeket helyezi előtérbe, mint a minőség, a tartósság és a megbízhatóság, hogy megbirkózzon a legnehezebb körülményekkel is. Az új modell a Land Cruiser legendás DNS-ét ötvözi új technológiákkal, hogy kivételes teljesítményt nyújtson közúton és terepen is. Az új alvázas GA-F platform adja az alapját a karosszéria és a váz jelentősen megnövekedett merevségének, javítva a reakciókat, a vezetési élményt és a kezelhetőséget. Az új Land Cruiser elsőként alkalmaz a modell történetében elektromos szervokormányt és új, szétkapcsolható stabilizátor rudakat. A 2,8 literes dízelmotor biztosítja az üzemanyag-hatékonyság és a teljesítmény optimális egyensúlyát – 2025 elejétől pedig, a modell történetében először elérhető lesz az elektrifikált, 48 voltos lágy hibrid technológiával ellátott változat is.
Vissza a gyökerekhez: leleplezték a vadonatúj Toyota Land Cruisert
Több, mint 70 éves a világszerte több, mint 11,3 millió példányban gazdára talált terepjáró ikon, a Toyota Land Cruiser, amelynek legújabb generációját ma leplezték le, Japánban. A vadonatúj Toyota Land Cruiser az olyan hagyományos értékeket helyezi előtérbe, mint a minőség, a tartósság és a megbízhatóság, hogy megbirkózzon a legnehezebb körülményekkel is. Az új modell a Land Cruiser legendás DNS-ét ötvözi új technológiákkal, hogy kivételes teljesítményt nyújtson közúton és terepen is. Az új alvázas GA-F platform adja az alapját a karosszéria és a váz jelentősen megnövekedett merevségének, javítva a reakciókat, a vezetési élményt és a kezelhetőséget. Az új Land Cruiser elsőként alkalmaz a modell történetében elektromos szervokormányt és új, szétkapcsolható stabilizátor rudakat. A 2,8 literes dízelmotor biztosítja az üzemanyag-hatékonyság és a teljesítmény optimális egyensúlyát – 2025 elejétől pedig, a modell történetében először elérhető lesz az elektrifikált, 48 voltos lágy hibrid technológiával ellátott változat is.
Büszke örökség
Alapvető fejlődés az új GA-F platform segítségével
Új elektromos szervokormány
Szétkapcsolható első stabilizátor rudak – a Toyota kínálatában először
Új hajtásláncok
A hajtáslánc tükrözi a Toyota azon törekvését, hogy a tervezés során odafigyeljenek arra, hogy támogassák az emberek életmódját és megélhetését, valamint továbbvigyék a modell régóta fennálló hírnevét a megbízhatóság, valamint az közúton és terepen való tartósság terén. Nyugat-Európában az új Land Cruiser 2,8 literes turbódízellel kerül bemutatásra, amelyet az üzemanyag-hatékonyság és a teljesítmény erős egyensúlyára terveztek. 204 LE/150 kW maximális teljesítménnyel rendelkezik, és egy új, nyolcfokozatú Direct Shift automata sebességváltó kapcsolódik hozzá, így akár 3500 kilogrammos teher vontatására is alkalmas. 2025 elejétől elérhető lesz egy elektrifikált hajtáslánc, amely az erőteljes és hatékony dízelmotort 48 voltos lágy hibrid technológiával ötvözi. Formák: a hagyomány és a modernitás ötvözete A hagyományokat a modernséggel ötvözték, hogy egy időtlen megjelenést hozzanak létre, amely kifejezi a jármű halhatatlanságát, és a zord körülményekkel szembeni ellenállóságát. A stílus azt a funkcionális szépséget is megragadja, amely a legjobb munkaeszközökben található.
A marcona, strapabíró megjelenés az új Land Cruiser „vissza az gyökerekhez” koncepcióját fejezi ki, ugyanakkor rendkívül praktikus is a forma funkciót követ megközelítéssel. A terepképességeket a rövidebb túlnyúlások, a szögletes sarkok és a szűkebbre húzott alsó rész segítik, a karosszériaelemeket pedig úgy tervezték, hogy sérülés esetén könnyen cserélhetők legyenek. Profilból a külső kialakítás klasszikus Land Cruiser sziluettet mutat, erős vízszintes vonalakkal. Teljes hossza 4920 mm, szélessége 1980 mm és magassága 1870 mm – a tengelytáv 2850 mm. A belső tér öt- vagy hétüléses konfigurációban érhető el, a kialakítása pedig egy autentikus terepjáró erejét és funkcionalitását idézi. Erről olyan részletek is tanúskodnak, mint a vízszintesen rendezett műszerfal és a könnyű kezelhetőséget biztosító kapcsolók – amelyek még akkor is könnyebbséget jelentenek, ha nehéz terepen haladunk. A vezető körkilátása prioritást kapott, amelyet az alacsonyra húzott, vízszintes műszerfal és a mélyebb oldalablakok beépítését lehetővé tevő, alacsonyabb övvonal segít.