A Toyota izgalmas koncepciók és versenygépek sorával kápráztatta el a közönséget a Tokiói Autószalonon
1. Karbonsemlegesség a hőn szeretett autóink védelméért
A karbonsemlegesség elérése érdekében a Toyota arra törekszik, hogy egy teljes termékpalettával több választási lehetőséget biztosítson vásárlóinak. Ezzel párhuzamosan arra számítva, hogy időbe telhet, mire minden új jármű karbonsemlegessé válik, a Toyota úgy véli, hogy a jövő szempontjából elengedhetetlen, hogy egyidejűleg a vásárlók által használt járművek karbonsemlegesítését is elősegítsék. Ezért a Toyota standján visszaidézték a régóta legendás AE86-ot úgy, hogy közben a lehető legtöbbet tartják meg az eredeti modellből: egy hidrogénhajtású belső égésű motorral szerelt „AE86 H2 Concept” mellett kiállításra került egy akkumulátoros elektromos hajtást kapott „AE86 BEV Concept” modell is.
AE86 H2 Concept (hidrogénhajtású belső égésű motorral szerelt jármű)
A TGR és a ROOKIE Racing által a japán Super Taikyu sorozatban gyakorlatba ültetett „egyre jobb motorsportban fejlesztett autók gyártása” filozófia segítségével megszerzett tudás felhasználásával a TGR olyan járművet fejlesztett ki, amelyet úgy lehet vezetni, hogy közben élvezhetjük a belső égésű motor vonzó tulajdonságait és vibrációit. Ehhez két Toyota Mirai üzemanyagcellás elektromos jármű nagynyomású hidrogéntartályát szerelték a hátsó részbe, míg a többi módosítást, beleértve az üzemanyag-befecskendezőket, üzemanyagcsöveket és gyújtógyertyákat, a minimálisra csökkentették.
AE86 BEV Concept (akkumulátoros elektromos jármű)
A Lexus által kidolgozott elektrifikációs technológiákat felhasználva az AE86 karosszériája, könnyű súlya, valamint az első-hátsó súlyeloszlása a lehető legnagyobb mértékben megmaradt, miközben az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) jellemző nagy teljesítményt és kézi sebességváltót alkalmaztak, hogy még az eredeti modellnél is jobb vezetési élményt hozzanak létre. A jármű emellett maximálisan kihasználja a meglévő, kereskedelmi forgalomban elérhető járművek elektrifikációs technológiáját, a Tundra HEV villanymotorját, a Prius PHEV akkumulátort és más alkatrészeket alkalmazva.
Mindkét fenti koncepciójárműben közös
Az utángyártott alkatrészgyártókkal való együttműködés révén a karbonsemlegességhez való hozzájárulás érdekében mindkét AE86 alapú koncepciójármű megújult, használt üléseket és biztonsági öveket, valamint újrahasznosított anyagokból készült biztonsági övbetéteket kaptak.
2. Egyre jobb motorsportban fejlesztett autók gyártása
A TOYOTA GAZOO Racing a gyakorlatban is megvalósítja az „Egyre jobb motorsportban fejlesztett autók gyártásának” filozófiáját azáltal, hogy olyan autókat kínál kereskedelmi forgalomba, amelyeket arra terveztek, hogy versenyeket nyerjenek. A kiállításon bemutatták a „GR Yaris Rally2 Concept-et, amelyet az FIA Rally Világbajnokságon (WRC) való részvétel során szerzett tudás felhasználásával fejlesztettek ki. Ugyancsak látható volt a GR Yaris RZ „High-performance・Sébastien Ogier Edition Concept” és a GR Yaris RZ „High-performance・Kalle Rovanperä Edition Concept” is, amelyek a TOYOTA GAZOO Racing hálájának megtestesülései mindazok irányába, akik támogatták a TOYOTA az újdonságokon kívül olyan sportautók is láthatóak voltak, mint a GR YARIS Rally1 HYBRID, a GR YARIS GR4 Rally, a GR010 HYBRID, az ENEOS X GAZOO Racing World Rally Teamet, valamint a versenyistálló azon vágyát, hogy még több izgalmat hozzon a WRC-be. A stand ezen szekcióján PRIME GR Supra, az SF23, az ORC ROOKIE GR Corolla H2 Concept és az ORC ROOKIE GR86 CNF Concept.
GR Yaris Rally2 Concept
A TOYOTA GAZOO Racing azt reméli, hogy a WRC-ben való részvétele során megszerzett tudását egyre jobb autók gyártása és mindenféle motorsport fejlesztése terén tudja alkalmazni. Ennek részeként, hogy jobban bekapcsolódhasson a privát rallyzás életében, kifejlesztette a „GR YARIS Rally2 Conceptet”, amely megfelel a sok privát csapat által használt Rally2 szabályzatnak. 2023-ban a csapat a Japán Rally Bajnokságon a „GR YARIS Rally2 Concept” alapú „GR YARIS WR Concepttel” (fejlesztési név) versenyezve csiszolják majd tovább a járművet, és folytatják a fejlesztést, miközben összegyűjtik a privát csapatok visszajelzéseit is, hogy 2024 januárjában meg tudja szerezni a homologizációt.
GR Yaris RZ “High-performance・Sébastien Ogier Edition Concept”/GR Yaris RZ “High-performance・Kalle Rovanperä Edition Concept”
A WRC további népszerűsítése érdekében – ami Japánban nagyon felkapott lett azok után, hogy tavaly 12 év után először rendeztek Japán Rallyt – a TGR először mutat be olyan speciális modelleket, amelyek fejlesztését a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team tagjai, a 2021-es egyéni világbajnok Sébastien Ogier és a 2022-es győztes Kalle Rovanperä felügyelték. Mindkét modell olyan beállításokkal rendelkezik, amelyek megfelelnek a rallyversenyzők által megadott kritériumoknak, és nagy figyelmet fordítanak mind a belsőre, mind a külsőre. A „high performance” felszereltség mellett mindkét GR Yaris RZ alapjaira épülő modell rendelkezik az alábbiakban felsorolt opciókkal.
Modell | “High-performance・Sébastien Ogier Edition” | “High-performance・Kalle Rovanperä Edition” | |
Külső | Exkluzív külső szín Nagy hátsó stabilizátor Exkluzív WRC bajnoki matrica Exkluzív keréktárcsa díszítés Színes féknyergek (kék, elöl és hátul GR logóval) |
Exkluzív külső szín Hátsó szárny + aerodinamikai elemek Exkluzív WRC bajnoki matrica Exkluzív keréktárcsa díszítés Színes féknyergek (piros, elöl és hátul GR logóval) |
|
Utastér | Exkluzív színes varrások (kék, fehér és piros a kormányon Exkluzív WRC plakett (az elülső konzolon) |
Exkluzív színes varrások (kék és ezüst a kormányon, a váltószoknyán, az kézifékkaron és az üléseken) Exkluzív WRC plakett (az elülső konzolon) |
|
Műszaki | Megnövelt motornyomaték (390 Nm) 4WD üzemmódválasztó kapcsoló (egyedileg a Sébastien Ogier Edition vezérlésével) |
Megnövelt motornyomaték (390 Nm) 4WD üzemmódválasztó kapcsoló (egyedileg a Kalle Rovanperä Edition vezérlésével) |
3. Változatos életstílusok, amelyeket élvezhetünk szeretett autóinkkal
A professzionális versenyzők felügyeletével fejlesztett járművek kiállítása mellett új, a motorsportban kipróbált GR alkatrészek és az ügyfelek öreg modelljeik életben tartása iránti vágyát kielégítő GR Heritage alkatrészek is megjelennek, amelyek piacra kerülése 2023-ban várható. A stand ezen szekciójában olyan modellek és újdonságok kaptak helyet, mint a GR YARIS GR PARTS CONCEPT 2023, GR86 GR PARTS CONCEPT 2023 GR Corolla Aero Concept CROWN OUTDOOR CONCEPT, egy eredeti AE 86 és egy eredeti Toyota Celica ST165, valamint különböző GR és GR Heritage alkatrészek.
GR alkatrészek – egyelőre kizárólag Japánban, a GR Garage telephelyeken
A GR Yaris esetében – amelyet a motorsportok élvonalában csiszolnak és fejlesztenek folyamatosan – a versenyeken megszerzett tudás tükröződik a sorozatgyártású modellen, amelyet a lehető leggyorsabban eljuttatnak az ügyfelekhez. Fenntartva a GRMN Yaris filozófiáját, amelyet professzionális versenyzőkkel közösen fejlesztettek ki számos exkluzív alkatrész felhasználásával, a TGR a GR Yarishoz hangolt GR alkatrészeket bocsát ki, hogy még magasabb szintű vezetési dinamikát biztosítson. A versenyistálló emellett egyedi GR alkatrészeket kínál a GR86 modellhez is.
GR Heritage alkatrészek
A GR Heritage alkatrészek projekt egy olyan kezdeményezés, amely a megszűnt alkatrészek újbóli kiadását és eredeti alkatrészekként való újbóli értékesítését célozza, ezzel megfelelve az ügyfelek azon régi vágyainak, hogy továbbra is kiváló állapotban tudják használni az emlékeket őrző, szeretett autóikat. 2023-ban a TGR nyolc modellhez 32 elemet tervez piacra dobni, hárommal bővítve a lefedett Toyota Land Cruiser modellek kínálatát. Első lépésként a TGR 2023 áprilisában tervezi a Land Cruiser 70 és Land Cruiser 80 hátsó tengelyeinek kiadását. A TGR weboldalán jelezni lehet az újrakiadásra vonatkozó kéréseket, és 2023. január 13-tól megkezdte a Land Cruiser 60, 70 és 80 modellekkel kapcsolatos igények befogadását. Az újra gyártásba kerülő alkatrészeket az ilyen kérések figyelembevételével választják ki.