Világbajnoki címeire és a motorsport karbonsemleges jövőjére fókuszál majd a Toyota standja Goodwoodban
2023. július 3.
A hidrogén témakörét is alaposan körüljárja a GR H2 Racing Concept goodwoodi premierje. A Toyota Motor Corporation vezetője, Akio Toyoda által az idei Le Mans 24 órás versenyen leleplezett, hidrogénmotoros tanulmány a jövő autóversenyzését testesíti meg, főként a legendás hosszútávú verseny H2-es, jövőbeli kategóriájában. A fesztiválon a GR010 HYBRID mellett statikusan lesz látható. A Hypercar kategóriás versenyautó már 2021-es bemutatkozása óta meghatározó a FIA Hosszútávú Világbajnokságon, és többek között két egymást követő gyártói és pilóta világbajnoki cím, valamint a 2021-es és a 2022-es Le Mans-i viadal győzelme is a neve mellett szerepel.
A legújabb GR Supra GT4 EVO versenyautó is megjelenik a fesztivál First Glance paddockjában, ahol az új modelleket először lehet megtekinteni, sőt, részt vesz a goodwoodi hegyi felfutón, a TGR Europe alelnöke, a háromszoros Le Mans-győztes Kazuki Nakajima irányítása alatt. A modell alternatív példát szolgáltat arra, miként szeretné a Toyota a motorsportok izgalmas hangkulisszáját és érzéki örömeit továbbörökíteni a karbonsemleges kor számára, a szintetikus e-üzemanyag segítségével. Az e-üzemanyag technológiában rejlő potenciált a vállalat már a versenypályán is bizonyította, amikor az egyik GR Supra GT4 modell elsőként állt rajthoz a kihívásokban bővelkedő Nürburgring 24 órás versenyen.
A GR Supra GT4 EVO a legfrissebb fejlesztésként az idén mutatkozott be, miután közvetlen elődje számos versenygyőzelmet zsebelt be világszerte 2020-as teljes szezonjában. A versenyautó 3,0 literes, hathengeres turbómotorját, fékrendszerét és futóművét is továbbfejlesztették a mérnökök.
Demonstrálva, hogy a Toyota részvétele a motorsportok csúcsán miként szolgálja közvetlenül azt a küldetést, hogy a vállalat egyre jobb közúti autókat építsen, a First Glance paddock-ban debütál majd elsőként a nagyközönség előtt az új GR Supra 100th Edition Tribute. A 3,0 literes GR Supra Lightweight különleges kiadása a TGR azon mérföldkövét ünnepli, hogy immár 100 GR Supra GT4 versenyautót adtak át az ügyfeleknek. Mindössze 100 példány készül, kizárólag Európa számára, amelyet könnyű beazonosítani a plazmanarancs fényezésről, a matt fekete 19 colos, könnyűfém keréktárcsákról, valamint a szénszálas műszerfali betétekről. Az ügyfelek opcionális hátsó légterelővel is kérhetik a típust, amely a GT4 versenyautóra emlékeztet.
A Goodwood kiváló kulisszaként szolgál a Toyota Mirai Sport Concept európai premierjéhez is, amely az úttörő hidrogén üzemanyagcellás szedán sportverzióját tanulmányként vázolja fel. A Fuji 24 óráson Japánban leleplezett koncepció erőteljes, új elülső orrkialakítással, mélyre húzott diffúzorral, fényes fekete külső részletekkel, ültetett futóművel és Michelin Pilot Sport S abroncsokkal ellátott 21 colos könnyűfém felnikkel nyújt motorsport atmoszférát.