Gyors linkek

Világbajnoki címeire és a motorsport karbonsemleges jövőjére fókuszál majd a Toyota standja Goodwoodban

2023. július 3.


A TOYOTA GAZOO Racing az elmúlt évek rally és hosszútávú világbajnoki címeit és Dakar Rally győzelmét ünnepli a 2023-as Goodwood Festival of Speed rendezvényen, július 13-16 között. A Dakar Rally-győztes Nasser Al-Attiyah segített az új „Nasser ugrató” kialakításában, ami a goodwoodi tereppálya egyik különösen látványos eleme. A tavalyi Rally Világbajnokságot megnyerő GR Yaris Hybrid Rally1 is látható lesz akció közben, a hamarosan érkező GR Yaris WRC2-vel együtt. A Toyota a karbonsemleges motorsport felé vezető multitechnológiás útját a hidrogénhajtású GR YARIS H2 raliautó és a GR H2 Racing Concept is szemlélteti, amelyet a Le Mans 24 órás verseny jövőbeli hidrogénes kategóriája számára fejlesztettek. Emellett az e-üzemanyagot használó GR Supra GT4 EVO hegyi versenyautó is jelen lesz. Ha ez nem volna elég, az új GR Supra GT4 100th Edition Tribute utcai autó és a Mirai Sport Concept hidrogénes üzemanyagcellás tanulmány is jelen lesz a rendezvényen.

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) a 2022-es hihetetlen teljesítményét ünnepli a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Goodwood Festival of Speed keretében: három világbajnoki cím mellett a 24 órás Le Mans-on és a Dakar Rally-ban is győzedelmeskedtek a tavalyi szezonban. A sikerhez aktívan hozzájáruló járművek is megjelennek majd a porondon, vagyis a Hosszútávú világbajnokság (WEC), a Rali Világbajnokság (WRC) és a Rally-Raid Világbajnokság (W2RC) versenyautója is. A gépeket ráadásul mozgás közben is meg lehet majd csodálni a dél-angliai, történelmi Goodwood House birtokon. A Toyota versenyistállójának standja egyben a motorsport fenntartható, karbonsemleges jövője felé tartó multitechnológiás törekvést is szemlélteti, amelynek célja a rajongók érdeklődésének és izgalmának fenntartása. Ez magában foglalja a jelenlegi versenyautókban már használt fenntartható, karbonsemleges e-üzemanyagokat, valamint annak demonstrációját, hogy a hidrogénben rejlő potenciált miképpen lehet majd kiaknázni a jövőben.
Az idei évben a fesztivál Nasser Al-Attiyah sikere előtt is tiszteleg az offroad arénában elhelyezett, új ’Nasser ugrató’ révén. Al-Attiyah, aki idén januárban már másodszor segítette a TGR-t a Dakar Rally megnyeréséhez navigátorával, Mathieu Baumellel együtt, segédkezdett az ugrató tervezésénél, amely különösen látványos akciót biztosít, amikor a GR DKR Hilux T1+ versenyautóra kerül a sor. A Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID lesz az egyik a három GR Yaris versenyautó közül, amely élőben, mozgás közben is látható lesz Goodwoodban. A 2022-es WRC győzelmet egyértelműen bezsebelő modell mellett az új GR Yaris WRC2 is jelen lesz, amely a bajnokság második kategóriájához készült, valamint a hidrogén hajtású GR Yaris H2 is tiszteletét teszi, méghozzá elsőként a fesztiválon.
A 2022-es szezon végén, Japánban koncepcióként már bemutatott GR Yaris WRC2-t a TGR ügyfélautóként is kínálja, amely világszerte számos nemzeti bajnokságban részt vehet majd. A GR Yaris H2 ugyanakkor a karbonsemleges hidrogénes belső égésű motortechnológiát szemlélteti, amelyet a Toyota azért fejleszt, hogy megőrizze a motorsportok sebességét, hangját és érzéseit a pilóták és a nézőközönség számára is a jövőben. A volán mögé beül majd a TGR színeiben a TGR világbajnok ralicsapatának vezetője, Jari-Matti Latvala, valamint a bajnokságban versenyző Elfyn Evans és a nyolcszoros WRC bajnok Seb Ogier, valamint vasárnap a négyszeres WRC bajnok finn rali legenda, Juha Kankkunen. A Toyota jelenleg vezeti a motorsport mindhárom szeletének (WRC, WEC és W2RC) gyártói és pilóta rangsorát.

A hidrogén témakörét is alaposan körüljárja a GR H2 Racing Concept goodwoodi premierje. A Toyota Motor Corporation vezetője, Akio Toyoda által az idei Le Mans 24 órás versenyen leleplezett, hidrogénmotoros tanulmány a jövő autóversenyzését testesíti meg, főként a legendás hosszútávú verseny H2-es, jövőbeli kategóriájában. A fesztiválon a GR010 HYBRID mellett statikusan lesz látható. A Hypercar kategóriás versenyautó már 2021-es bemutatkozása óta meghatározó a FIA Hosszútávú Világbajnokságon, és többek között két egymást követő gyártói és pilóta világbajnoki cím, valamint a 2021-es és a 2022-es Le Mans-i viadal győzelme is a neve mellett szerepel.

A legújabb GR Supra GT4 EVO versenyautó is megjelenik a fesztivál First Glance paddockjában, ahol az új modelleket először lehet megtekinteni, sőt, részt vesz a goodwoodi hegyi felfutón, a TGR Europe alelnöke, a háromszoros Le Mans-győztes Kazuki Nakajima irányítása alatt. A modell alternatív példát szolgáltat arra, miként szeretné a Toyota a motorsportok izgalmas hangkulisszáját és érzéki örömeit továbbörökíteni a karbonsemleges kor számára, a szintetikus e-üzemanyag segítségével. Az e-üzemanyag technológiában rejlő potenciált a vállalat már a versenypályán is bizonyította, amikor az egyik GR Supra GT4 modell elsőként állt rajthoz a kihívásokban bővelkedő Nürburgring 24 órás versenyen.

A GR Supra GT4 EVO a legfrissebb fejlesztésként az idén mutatkozott be, miután közvetlen elődje számos versenygyőzelmet zsebelt be világszerte 2020-as teljes szezonjában. A versenyautó 3,0 literes, hathengeres turbómotorját, fékrendszerét és futóművét is továbbfejlesztették a mérnökök.

Demonstrálva, hogy a Toyota részvétele a motorsportok csúcsán miként szolgálja közvetlenül azt a küldetést, hogy a vállalat egyre jobb közúti autókat építsen, a First Glance paddock-ban debütál majd elsőként a nagyközönség előtt az új GR Supra 100th Edition Tribute. A 3,0 literes GR Supra Lightweight különleges kiadása a TGR azon mérföldkövét ünnepli, hogy immár 100 GR Supra GT4 versenyautót adtak át az ügyfeleknek. Mindössze 100 példány készül, kizárólag Európa számára, amelyet könnyű beazonosítani a plazmanarancs fényezésről, a matt fekete 19 colos, könnyűfém keréktárcsákról, valamint a szénszálas műszerfali betétekről. Az ügyfelek opcionális hátsó légterelővel is kérhetik a típust, amely a GT4 versenyautóra emlékeztet.

A Goodwood kiváló kulisszaként szolgál a Toyota Mirai Sport Concept európai premierjéhez is, amely az úttörő hidrogén üzemanyagcellás szedán sportverzióját tanulmányként vázolja fel. A Fuji 24 óráson Japánban leleplezett koncepció erőteljes, új elülső orrkialakítással, mélyre húzott diffúzorral, fényes fekete külső részletekkel, ültetett futóművel és Michelin Pilot Sport S abroncsokkal ellátott 21 colos könnyűfém felnikkel nyújt motorsport atmoszférát.