Gyors linkek

A győzelemért száll harcba a Toyota januárban a Dakaron

2024. november 26.
 
A motorsport aranykorát élő Toyota, amely októberben megnyerte a Tereprally Világbajnokság gyártói világbajnoki címét, novemberben megszerezte hatodik egymást követő gyártói világbajnoki címét a Hosszútávú Világbajnokságban, és sorozatban negyedik gyártói világbajnoki címét a Rally Világbajnokságban, a Dakaron is visszaszerezné a pódium legfelső fokát. A japán autógyártó 2018-óta minden évben az első két hely valamelyikét szerzi meg a legendás megmérettetésen, három alkalommal aranyérmet ünnepelhettek. A Toyota hivatalos versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing (TGR) egy erős, hat autóból álló csapattal vág neki a közelgő Dakar Rallynak, amely egyesíti a TOYOTA GAZOO Racing és a TOYOTA GAZOO Racing South Africa (TGRSA) szakértelmét és tehetségét, a Team Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) és a HINO TEAM SUGAWARA csapatával együtt készen állnak a 2025-ös Dakar Rally kihívásokkal teli szakaszaira. A cél természetesen valamennyi kategóriában a diadal.
A Dakaron 2019-ben, 2022-ben és 2023-ban is diadalmaskodó Toyota a 2024-es ezüstérem után (ezt tavaly nem a TOYOTA GAZOO Racing gyári istálló, hanem a szoros gyári partnerséggel működő Overdrive Racing szállította) visszaszerezné a legikonikusabb tereprally megmérettetés trónját. A TOYOTA GAZOO Racing 2025-ben tapasztalt veteránok és feltörekvő csillagok keverékével vág neki a megmérettetésnek. A Repsollal kötött szoros partnerség a megújuló energiaforrások és a legmodernebb üzemanyag-technológiák iránti elkötelezettség jegyében született, és a Toyota multitechnológiás stratégiájának versenykörülmények közötti demonstrálását is célozza.

TOYOTA GAZOO Racing

A 2024-es Tereprally Világbajnokságban (W2RC) elért sikerekre építve – ahol Lucas Moraes és Seth Quintero hozzájárult a Toyota győzelméhez a gyártói bajnokságban – a csapat azzal az elhatározással indul a Dakarra, hogy a W2RC diadalait továbbviszi az új évre. A 2025-ös W2RC szezon nyitó fordulójaként a Dakar Rally döntő fontosságú a bajnokság megalapozásának szempontjából, így a csapat bajnoki címre való törekvése szempontjából létfontosságú egy erős eredmény. A TOYOTA GAZOO Racing csapata a 2025-ös Dakarra kettős megközelítést alkalmaz, amely két különböző összetevőből áll. A Toyota Motor Europe-ot képviselő TOYOTA GAZOO Racing csapatban a feltörekvő csillagok, Lucas Moraes Armand Monleon navigátorral, valamint Seth Quintero Dennis Zenz navigátorral szerepelnek. Ez a fiatalos duó testesíti meg a TGR filozófiáját, amely a fiatal tehetségek felkarolására irányul, páratlan tapasztalatot és fejlődési lehetőséget biztosítva számukra a tereprally világában. A 2025-ös Dakar Rally egyben a Repsollal való partnerség megerősítését is jelenti, amely továbbra is a TGR egyik fő támogatója marad. Ez a partnerség tükrözi a TGR elkötelezettségét a fenntartható innováció iránt: a Repsol bizonyítja a megújuló üzemanyagok terén szerzett szakértelmét, amely kulcsszerepet játszik a Toyota többutas technológiai stratégiájában. A cél a karbonsemlegesség felé vezető jövő támogatása a motorsportban. A Repsol márka büszkén jelenik meg a TGR autóin és a csapat ruházatán, jelképezve a fenntartható motorsportra vonatkozó közös jövőképet, amely a megújuló energiamegoldások keresését mozdítja elő.

TOYOTA GAZOO Racing South Africa (TGRSA)

A TGR mellett a TOYOTA GAZOO Racing South Africa (TGRSA) is egy négyautós csapatot indít: Giniel de Villiers Dirk von Zitzewitz-cel, Henk Lategan Brett Cummings navigátorral, Guy Botterill Dennis Murphyvel és Saood Variawa Francois Cazalet navigátorral. Ez az átfogó, hat autóból álló felállás a Dakar egyik legsokoldalúbb és legkiegyensúlyozottabb csapatát alkotja, amely a friss gondolkodásmódot és energiát évtizedes tapasztalattal ötvözi egyetlen egységben.

Team Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) és a HINO TEAM SUGAWARA

A TOYOTA GAZOO Racing csapat erőfeszítéseit újra összpontosítva, a 2025-ös Dakar Rallyn a Team Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC) a T2 Stock kategóriában indul két Land Cruiser 300 GR SPORT alapú rallyautóval, a HINO TEAM SUGAWARA pedig egy HINO 600-as sorozatú járművel.

A 2025-ös Dakar Rally olyan útvonalat ígér, amely Szaúd-Arábia változatos tájait járja be, sivatagi dűnéken, sziklás ösvényeken és nagy sebességű szakaszokon keresztül a hatalmas nyílt síkságokon. A verseny ismét próbára teszi a kitartás, a navigáció és a jármű teljesítményének határait a 14 kimerítő szakaszon keresztül, olyan kihívásokkal, amelyek még a legtapasztaltabb legénységeket is a határaikig próbára teszik. A 2025-ös W2RC szezon 1. fordulójaként a Dakaron nyújtott erős teljesítmény kulcsfontosságú lesz a TOYOTA GAZOO Racing újabb sikeres bajnoki kampányához.

Lucas Moraes

 „Hihetetlenül izgatott vagyok, hogy ismét nekivághatok a Dakar Rallynak, különösen egy ilyen erős csapat tagjaként. A GR DKR Hilux Evo egy hihetetlen gép, és a legújabb fejlesztéseknek köszönhetően biztos vagyok benne, hogy mindenünk megvan ahhoz, hogy a legmagasabb szinten versenyezzünk. Megtiszteltetés a Toyotát képviselni, és olyan partnerekkel együtt dolgozni, mint a Repsol, miközben a motorsport fenntarthatóbb jövője felé haladunk.”

Seth Quintero

„A Toyota Gazoo Racing tagjának lenni a 2025-ös Dakaron egy valóra vált álom. Minden évben többet tanulok és fejlődök versenyzőként, és a Dakar a legkeményebb teszt. A Repsol szponzorként való csatlakozásával izgalmas tudni, hogy valami nagyobb dologhoz járulunk hozzá, mint a versenyzés - úttörők vagyunk a megújuló technológiák terén, és bebizonyítjuk, hogy mi minden lehetséges a fenntartható energiával a motorsportban.”