Gyors linkek

A TÖRTÉNETE

  • EGY LEGENDA ÉLETE

    A 'supra' egy latin szó, aminek jelentése ‘felső’ vagy ‘felülmúló’ - és egyben a Toyota leghíresebb sportautójának a neve, amiért rengeteg ember rajong.

    Manapság, több mint 16 évvel a gyártás befejezése óta, a Supra még mindig legendának számít a sportautó-rajongók körében. Kezdve főszerepétől az első Halálos iramban filmben, a gamerek egyik örök kedvencén át a Gran Turismo® sorozatban egészen tunerek és drifterek teljes generációjáig, a Supra szorosan beágyazódott a kultúrába, világszerte inspirálva fiatal és idősebb generációkat egyaránt.

EGY IKON EREJE

A Supra-vérvonal egészen a 60-as évek gyönyörű Toyota 2000GT típusáig vezethető vissza. Hosszú, ívelt motorháztetője, hangsúlyosan hátsókerékhajtású kialakítása és soros, hathengeres motorja révén a 2000GT hatása a Supra minden generációján egyértelműen észlelhető.

  • AZ A EVOLÚCIÓJA

    Több mint 24 éves gyártási ciklusa alatt a Supra sportosan kényelmes túraautóból vált azzá a letisztult, kompromisszummentes sportautóvá, amelyet a 90-es évekből ismerünk. A világ legikonikusabb autóinak rajongói gyakran csak a modellkód alapján nevezik meg a típusokat, és nincs ez másként a Supra négy generációja kapcsán sem, amelyek az A40, A60, A70 és A80-as megjelöléssel követték egymást.

  • A SUPRA LELKE

    A Supra minden egyes generációja egyértelmű vérvonallal rendelkezik: két alapvető jellemzővel, amelyek meghatározzák ikonikus sportautóinkat, és egészen a 2000GT-ig visszavezethetők. Az egyik a finom járású, gyors reakciójú soros hathengeres erőforrás, a másik pedig az orrmotoros, hátsókerékhajtású kialakítás, amely a lehető legélvezetesebb vezetési élményt nyújtja.

  • 1. GENERÁCIÓ: A40

    1978-1981

    A modell Celica Supraként kezdte az életét, a második generációs Celica kupé nagyobb és erőteljesebb kiadásaként. A Supra A40 kifinomult hathengeres motorja és fényűző kialakítása abszolút sikernek bizonyult Észak-Amerika és Japán egyre növekvő túrakupé-piacán.

  • 2. GENERÁCIÓ: A60

    1981-1986

    A Celica Supra a harmadik generációs Celica kupé alapjain új, izgalmasabb formatervvel érkezett meg Európába. A szögletes kialakítás, a kiszélesített kerékjárati ívek és a bukólámpák a jól ismert erőteljes motorral együtt egy olyan modellt eredményeztek, amely tökéletesen beilleszkedett az 1980-as évek autós kultúrájába.

  • 3. GENERÁCIÓ: A70

    1986-1993

    Az A70-es generációnál végleg különvált a Celica és a Supra márkanév. Teljesen új kupékarosszéria került a kényelem helyett immár teljesítményre optimalizált alapokra. Elektronikusan vezérelt kettős keresztlengőkaros futómű és számos nagyteljesítményű változat jellemezte a típust, mint például a 270 lóerős 3.0GT Turbo A, amely korának leggyorsabb japán autójának számított.

  • 4. GENERÁCIÓ: A80

    1993-2002

    A legendás A80-as formaterve sokat profitált a 2000GT szellemi örökségéből. Rövidebb, alacsonyabb és szélesebb karosszériájának kis tömegű elemei közel 100 kilogrammal tették könnyebbé elődjénél. Erőteljes 3,0 literes, biturbó motorjával akár 326 lóerős teljesítményt kínált. A Supra hosszú éveken át okozott álmatlan éjszakákat az olasz és német szuperautó-gyártóknak.

  • “Ahogy a sportolók próbára teszik képességeiket azzal, hogy minden erejüket bevetik az olimpián, úgy az autógyártók a versenyzés világában tapasztalják meg saját határaikat, hogy azokat átlépve törjenek az élre. Ez teszi lehetővé az autóipari technológia folyamatos fejlesztését.”

    Kiichiro Toyoda (a Toyota alapítója) 1952

MOTORSPORT HAGYOMÁNYOK

A TOYOTA GAZOO Racing tanulmányautója, a GR Supra Racing Concept bemutatkozásával a motorsport és a Toyota GR Supra A90 közötti kapcsolat minden eddiginél egyértelműbbé vált. Ám a Toyota számára a motorsport már évtizedekkel ezelőtt is rendkívül fontos volt közúti autóinak fejlesztésében.
A versenyzés felfedezése
  • EGY EMBER EGY KÜLDETÉSSEL

    Minden kiváló autó mögött áll egy nagyszerű elme. Az új Toyota Supra esetében az elképzelés és a lendület a Toyota tapasztalt mérnökétől, Tetsuya Tadától érkezett, aki az A90 projekt vezető fejlesztője.

    Egy rallypilóta fiaként nem csoda, hogy Tada-san inkább az autós magazinokat lapozta a mangák helyett. A négykerekűek megrögzött rajongójaként útját a rallyban folytatta, ahol az apja melletti navigátorkodás után maga is a volán mögé ült. Mind a mai napig mosolyogva emlékszik vissza az első autójával szerzett élményekre; a a Corolla AE86-ost ő maga állította be, hogy tökéletes legyen a pályán.

    Miután 1987-ben a Toyotához került, Tada-san a márka rallycsapata számára fejlesztette a csúcstechnológiás ABS-t. A 90-es évek végén akkori főnökével, Isao Tsuzukival, vagyis számos nagyszerű Toyota sportautó, például a Celica, az MR2 és az A80-as Supra atyjával dolgozott együtt. Képességeit és tapasztalatát olyan járművekkel mélyítette el, mint a családbarát Toyota Raum.

  • A SUPRA VISSZATÉRÉSE

    Néhány évvel később végre valóra vált az álma: megalkothatott egy olyan autót, amely vegytiszta vezetési élményt nyújt, és visszahódítja a sportautó-rajongókat a Toyotához. Ez volt a GT86. A Toyota új sportautójának kiválósága abban rejlett, hogy magabiztosságot adott a pilótáknak, akik így felhőtlenül átadhatták magukat vezetés örömének, miközben letisztult céltudatosságával világszerte meghódította a média képviselőinek szívét.

    A GT86 még éppen csak megérkezett a márkakereskedésekbe 2012-ben, amikor Tada-san új, még ambiciózusabb megbízást kapott. A feladathoz szüksége volt minden tapasztalatára, elszántságára és kitartására. Ez volt az ő nagy lehetősége arra, hogy kompromisszummentes sportautót alkosson. Egy járművet, amely a vezetési élmény abszolút csúcsát képviseli - és egy olyan nevet visel, amit már túl régóta nem hallottunk.

    A Supra visszatért.