1. A Toyota felfedezése
  2. Fenntarthatóság
  3. Elektrifikáció
  4. Üzemanyagcellás elektromos járművek
Gyors linkek

Üzemanyagcellás elektromos járművek

Nagy hatótávolság és gyors tankolás.
A hidrogénnel működő üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) egyedülálló szerepet játszanak a közlekedés és a gazdaság tágabb értelemben vett karbonmentesítésében. Alapvető fontosságúak a zéró károsanyag-kibocsátás elérésében a személyautóktól kezdve, mint például a Mirai, a furgonokig, teherautókig és buszokig.    
  • Az üzemanyagcella-technológia és a karbonsemlegesség

    A Toyota több mint 30 éve jelentős beruházásokat eszközöl a világelső üzemanyagcella-technológiába. Az akkumulátorban tárolt villamos energia helyett a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV) a hidrogén és az oxigén közötti kémiai reakció révén termelik az áramot egy üzemanyagcella csomagban. Ez a folyamat a vízen kívül zéró kibocsátást eredményez. A hidrogéntartály feltöltése egy szivattyú segítségével kevesebb mint öt percet vesz igénybe. Ha már úton van, az FCEV olyan biztonságos, kényelmes és élvezetes, zéró károsanyag-kibocsátású utazást tesz lehetővé, mint egy hagyományos autó.

  • Zöld hidrogén

    Az FCEV-kben és a hidrogén szélesebb körű használatában rejlő hatalmas lehetőségek két tényezőtől függenek. A megújuló energiaforrásokból előállított zöld hidrogén elérhetőségétől és az Európa-szerte hidrogéntöltő állomások hálózatával rendelkező infrastruktúrától. Ezeket a kritikus tényezőket az EU Zöld Megállapodásában is elismerik, amelyben a hidrogén a karbonsemlegesség elérésének egyik legfontosabb prioritásaként szerepel. A Toyota elkötelezett az összes autógyártó, az energiaszolgáltatók, a kormányok és a hatóságok összehangolt erőfeszítései mellett, hogy segítsék az összes FCEV-t támogató nemzeti és európai hidrogénenergia-infrastruktúra kialakítását.

  • The Toyota Mirai

    A Toyota már 1992-ben megkezdte a hidrogénes FCEV-k fejlesztését. A Mirai szedánt 2014-ben sikeresen bevezettük a világpiacra. A 2021-ben piacra kerülő Mirai legújabb generációja magasabb szintre emeli az FCEV technológiát. Átfogóan újratervezett üzemanyagcellás rendszere könnyebb és nagyobb teljesítményű. Intelligens csomagolással és jobb aerodinamikai hatékonysággal kombinálva mintegy 650 kilométerre növelte a hatótávolságot, a tiszta vízen kívül más károsanyag kibocsátása nélkül.

  • Hogyan működik a hidrogén üzemanyagcella?

    Az üzemanyagcella hidrogént szív egy nyomás alatt lévő tartályból, majd oxigénnel egyesülve elektromos áramot termel, amivel hajtja az elektromotort. A folyamat egy PEM (polimer elektrolitmembrános) üzemanyagcellában zajlik, amely membránokkal elválasztott vékony lemezekből áll.