Hidrogén, a legszebb formájában

A Mirai 2. generációja
A Mirai korszerűsített hidrogén üzemanyagcellája a zéró károsanyag-kibocsátású autózás új korszakát jelzi hatékonyságával, kiváló teljesítményével és hosszú élettartamával. 
  • Életciklus-alapú megközelítés

    A Mirai nagyszerű zéró emissziós megoldást kínál, amely kényelmes és biztonságos mobilitást tesz lehetővé, fenntartható módon. A kipufogócsőből származó CO2-kibocsátáson túl a jármű teljes életciklusát - azaz a tervezést, a gyártást, a tulajdonlását, a működést, a megsemmisítést és az újrahasznosítást - figyelembe véve keressük a további CO2-csökkentés lehetőségeit. A Mirai általános környezeti hatásának mérésére részletes LCA-t végeztünk az ISO 14040/44 szabványnak megfelelően.A Mirai 2. generációját úgy fejlesztették ki, hogy a lehető legjobb környezetvédelmi teljesítményt nyújtsa. A jövőben, amikor a hidrogént tömegesen megújuló energiával fogják előállítani, a CO2-kibocsátás a kutaktól a kerekekig még drasztikusabban csökken, és ezzel közelebb kerülünk a karbonsemlegesség céljához.

  • Tisztább, zöldebb működés

    Az új Mirai jóval több, mint egy ökoautó, az új Mirai a hidrogénenergia határait feszegeti, és feltárja a Toyota üzemanyagcellás technológiájában rejlő lehetőségeket Ez az új korszakos technológia a hidrogén és az oxigén közötti kémiai reakcióval működik az üzemanyagcellákban, és a vízen kívül nincs semmilyen kipufogógáz-kibocsátás. A GA-L platformunk alkalmazása lehetővé tette, hogy az üzemanyagcella-csomag és a hajtáslánc alkatrészei olyan módon kerüljenek újratervezésre, amely hatékonyabb helykihasználást tesz lehetővé.

    Ugyancsak ennek a platformnak köszönhetően a Mirai 2. generációja több hidrogén üzemanyagot tud a fedélzeten szállítani, ami 30%-kal növeli a hatótávolságot. Az új Mirai akár 650 km-t is megtehet tele tankkal, 100 kilométerenként mindössze 0,79 kg hidrogént fogyasztva*. Ez egy csábító bepillantást enged a Toyota tiszta mobilitással és a jövő hidrogén társadalmával kapcsolatos elképzeléseibe.

    *WLTP kombinált ciklus

  • A gyárban kezdődik

    A japán Motomachi üzem, ahol a Mirai készül, 100 százalékban megújuló villamos energiát használ a gyártósorokon a jármű és az elektrifikált rendszer részeinek gyártásához, beleértve a nagynyomású hidrogéntartályokat és az üzemanyagcellákat. A hidrogénenergián alapuló technológiák bevezetésének és használatának előmozdítása, valamint az üzem zéró CO2-kibocsátású kihívásának teljesítése érdekében bevezettük a SimpleFuel™ megoldást, ami egy egyszerűsített hidrogéntöltő állomást.

    Ez az üzem területén található napelemekből származó villamos energiát használ az alacsony szén-dioxid-kibocsátású hidrogén előállításához a víz elektrolíziséből. A hidrogént ezután sűrítjük és nyomás alá helyezzük, majd az üzemben működő üzemanyagcellás targoncák számára elérhetővé tesszük. Egy állomás közel 9 kg hidrogént termel naponta, ami elegendő nyolc üzemanyagcellás targonca üzemben tartásához.


  • Az erőforrások optimalizálása

    Az erőforrás-hatékonyság fontos szerepet játszik a Toyotánál. A Mirai hasznosíthatósági aránya meghaladja a 95 százalékot. Mivel a Mirai üzemanyagcella csomagja a nemesfém platinát használja, a TMC létrehozta a világ első gyűjtő és újrahasznosító hálózatát. Az alumínium fokozott felhasználása a járműgyártásban egyszerű és hatékony módot kínál a teljesítmény javítására és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, miközben a biztonságot és a tartósságot is megőrzi, sőt növeli. A Toyota az anyagszállítóinkkal együttműködve kifejlesztett egy módszert a gyártásból származó alumíniumhulladék újrahasznosítására. Az új kezdeményezésből származó újrahasznosított alumíniumot először az új Mirai karosszériaelemeiben használják fel.


  • A víz optimalizálása

    A Motomochi üzem is jelentősen hozzájárul a vízfelhasználás optimalizálása kihívásunkhoz. A mennyiségi és minőségi intézkedéseket gondosan alkalmazzák, új módszereket felhasználva a víztakarékosságra és a szennyvízkezelési technológiákra.


  • Harmónia a természettel

    A természettel való harmónia elérése érdekében folyamatosan elősegítjük a biodiverzitást az üzemeink körül, új élőhelyeket teremtve a növények és az élővilág számára, elősegítve a biológiai sokféleséget. Két példa az üzemeinkben jelen lévő vadon élő állatokra a jégmadár és a szitakötők.

    A jégmadár hátsó tollazatának ragyogó kékje nem a pigmentnek köszönhető, hanem annak, hogy a fény a tollsejtek speciálisan módosított rétegeire esik.

    A szitakötők a világegyetem leggyorsabban repülő rovarai közé tartoznak! Több mint 48 km/órás sebességet is elérhetnek. A legtöbbjük azonban lassabban, 29 km/órával repül.